SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

11 proc. więcej na reklamę radiową. Trójka, Tok FM i RMF FM mocno w górę, Jedynka w dół (TOP 10)

W ub.r. cennikowe wydatki na reklamę radiową były o 11,2 proc. wyższe niż rok wcześniej. Wśród czołowych stacji największe wzrosty wpływów osiągnęły Trójka, Tok FM, Eska Poznań i RMF FM, a spadki zanotowały tylko Jedynka i Eska Wrocław.

Nakłady na reklamę w radiu cennikowo wyniosły w ub.r. 3,79 mld zł, o 382 mln zł więcej niż rok wcześniej - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Oznacza to wzrost o 11,2 proc.

Przy czym faktyczne wydatki mogły nie zwiększyć się aż tak, a nawet zmaleć, bowiem według szacunków Starlinka w pierwszych trzech kwartałach ub.r. rzeczywista wartość reklamy radiowej wyniosła 379,3 mln zł, o 5,3 proc. mniej niż rok wcześniej (więcej na ten temat).

Zdecydowanym liderem reklamy radiowej jest RMF FM. Cennikowo przychody tej stacji wyniosły w ub.r. 1,27 mld zł, o 127,4 mln zł więcej niż w 2012 roku (to wzrost o 12,7 proc.). Wpływy Radia ZET osiągnęły wartość 733 mln zł, po wzroście w skali roku o 66 mln zł (czyli o 9,9 proc.). Przychody tych dwóch stacji stanowiły aż 49 proc. wartości całego rynku.

>>> RMF FM liderem rynku radiowego w 2013 roku, w dół Jedynka i Trójka

Kolejna w zestawieniu Trójka (Polskie Radio) osiągnęła stosunkowo najwyższy wzrost cennikowych wpływów radiowych wśród czołowych rozgłośni. Jej przychody zwiększyły się o 29,7 proc. - z 163 do 211,4 mln zł. Z kolei Tok FM (Agora) zarobiło z reklam 69,2 mln zł, o 12 mln zł więcej niż rok wcześniej (to o 21 proc. w górę).

Wpływy reklamowe Eski Poznań (Grupa Radiowa Time) zwiększyły się w skali roku o 16,9 proc. (z 46,2 do 54 mln zł), a Złotych Przebojów Pogody Warszawa (Agora) - o 12,5 proc. (z 42,4 do 47,7 mln zł).

Niewielki wzrost - po 2,2 proc. - osiągnęły Eska Warszawa i Eska Rock (obie stacje należą do Grupy Radiowej Time). Przypomnijmy, że zasięg tej drugiej stacji od grudnia ub.r. został mocno ograniczony na rzecz Vox FM (przeczytaj o tym więcej), więc ostatni raz zanotowała tak duże przychody z reklam.

>>> Eska liderem sieci radiowych, Radio ZET Gold z lepszym wynikiem od Planety FM

W czołowej dziesiątce rankingu spadki cennikowych wpływów reklamowych zanotowały tylko Jedynka (Polskie Radio) i Eska Wrocław (Grupa Radiowa Time). Pierwsza rozgłośnia zarobiła o 6,1 proc. mniej niż rok wcześniej (w dół z 91,4 do 85,9 mln zł), a druga - o 6,7 proc. (spadek z 56,4 do 52,7 mln zł).

Pytani przez Wirtualnemedia.pl dwa tygodnie temu analitycy z czołowych domów mediowych prognozowali, że w 2014 roku wydatki na reklamę radiową zwiększą się od 1 do 5 proc. (zobacz szczegóły).

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

2013

2012

RMF FM

1 127 700 510 zł

1 000 337 340 zł

Radio ZET

733 033 252 zł

667 067 815 zł

Program III Polskiego Radia

211 441 260 zł

162 962 830 zł

Program I Polskiego Radia

85 878 920 zł

91 455 450 zł

Tok FM

69 237 930 zł

57 201 610 zł

Eska Rock

57 077 630 zł

55 825 580 zł

Eska Poznań

53 977 560 zł

46 166 880 zł

Eska Wrocław

52 696 016 zł

56 453 374 zł

Eska Warszawa

52 223 480 zł

51 113 910 zł

Złote Przeboje Pogoda Warszawa

47 676 101 zł

42 386 581 zł

monitorowane stacje razem

3 795 032 346 zł

3 412 823 531 zł

Dołącz do dyskusji: 11 proc. więcej na reklamę radiową. Trójka, Tok FM i RMF FM mocno w górę, Jedynka w dół (TOP 10)

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rdc
Eska i Pogoda zgarniają w Warszawie po 50 mln zł.m a RDC nie może zebrać z reklam nawet 1mln, bo jest zarządzane przez dwie lewackie kretynki.
odpowiedź
User
Były radiowiec
a realnie jest spadek...dane radiowe już od dawna można traktować tylko z przymrużeniem oka.
odpowiedź
User
RMF Spread Spectrum
RMF - Reklamy Młócka Ferment
odpowiedź