112 tys. widzów meczów Ekstraklasy 2016/2017 w Canal+ i Eurosporcie
Właśnie zakończony sezon Lotto Ekstraklasy na kanałach Canal+ i Eurosportu gromadził średnio ponad 111,5 tys. widzów. Największą widownię zgromadziły mecze Legia Warszawa-Lechia Gdańsk w TVP2 i Lech Poznań-Legia w C+ - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Piłkarska Ekstraklasa 2016/2017 rozgrywała swoje pojedynki w okresie od 15 lipca ub.r. do 4 czerwca br. W Polsce większość meczów piłkarskich rozgrywek transmitowały kanały nc+ (Canal+, Canal+ Sport, Canal+ Sport 2 i nSport+), a po dwa mecze każdej kolejki pokazywane były w kanałach Eurosportu.
Średnia oglądalność wszystkich spotkań Lotto Ekstraklasy wyniosła nieco ponad 111,5 tys. widzów, co przełożyło się na 0,91 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 1,03 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez dom mediowy Codemedia.
Wszystkie pokazane mecze w kanałach nc+ śledziło średnio 101,3 tys. widzów, co przełożyło się na odpowiednio 0,83 proc. i 0,94 proc. udziału.
Względem całego sezonu 2015/2016 oglądalność piłkarskich rozgrywek pokazywanych u tego nadawcy w grupie 4+ minimalnie spadła, a w 16-49 nastąpił widoczny wzrost. Wówczas ich widownia wynosiła 106 tys. widzów (odpowiednio 0,85 proc. i 0,78 proc. udziału).
Wyższe wyniki Lotto Ekstraklasa 2016/2017 gromadziła w kanałach Eurosportu. Widownia wszystkich meczów transmitowanych przez tego nadawcę wyniosła 145,7 tys. osób, a udziały - odpowiednio 1,21 proc. i 1,30 proc.
- Porównując rozgrywki finałowe Lotto Ekstraklasy z rundą zasadniczą to średnia oglądalności meczów w grupie All 4+ spadła. Największy spadek dotyczył stacji Eurosportu, które transmitowały łącznie czternaście meczów, ale tylko jeden z udziałem drużyn walczących czynnie o mistrzostwo (Lechia Gdańsk-Pogoń Szczecin) - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jan Baczyński, media planner/buyer w Codemedia. - Pomimo, że z kolejki na kolejkę „waga” spotkań rosła to równocześnie poprawiała się pogoda, która również mogła wpłynąć na spadek oglądalności. Potwierdzają to w szczególności analizy ostatnich trzech kolejek, które były niemal kluczowe w wyłonieniu Mistrza Polski, a ich średnia widownia była najniższa (wyłączając emisję meczu z ostatniej kolejki Legia Warszawa - Lechia Gdańsk na TVP2) - dodaje.
W kanałach nc+ największym zainteresowaniem cieszył się pojedynek pomiędzy Lechem Poznań, a Legią Warszawa z 4 kwietnia br., który średnio oglądało w Canal+ 346 tys. osób. Przełożyło się to na 2,58 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 3,50 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
Drugie miejsce zajął inny mecz Lecha Poznań z Legią Warszawa transmitowany w Canal+ (17 maja br.; 335,1 tys. widzów; odpowiednio 2,44 proc. i 3,61 proc.).
Podium uzupełnia spotkanie Lechii Gdańsk z Legią Warszawa (19 marca br.; 257,5 tys. widzów; odpowiednio 1,67 proc. i 2,22 proc.), który również pokazał Canal+
8 z 15 najchętniej oglądanych meczów w analizowanym okresie było transmitowanych na antenie stacji Canal+. Pozostałe siedem spotkań z czołowej piętnastki pokazał Canal+ Sport.
Na pozycji lidera oglądalności w kanałach Eurosportu uplasowało się spotkanie Ruch Chorzów-Piast Gliwice (3 kwietnia br.; 258,9 tys. widzów; 2,13 proc. i 2,05 proc. udziału), pokazane w Eurosporcie 1.
Ogółem 10 z 15 meczów pokazał Eurosport 1, a pozostałe 5 przypadło stacji Eurosport 2.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z tegorocznych wyników oglądalności Ekstraklasy - w tym roku w naszych kanałach oglądało je o 23 proc. więcej kibiców niż przed rokiem - mówi nam Adam Widomski, dyrektor Eurosportu w Polsce. - Ekstraklasa jest ważnym elementem ramówki Eurosportu, dlatego też z roku na rok zapewniamy naszym widzom jej coraz bogatszą oprawę, tworzoną we współpracy z naszymi ekspertami. Są to wywiady, komentarze, a także i poszerzone studio - dodaje.
Jeden z dwóch najważniejszych meczów finału rozgrywek - spotkanie Legia Warszawa-Lechia Gdańsk - transmitowała również publiczna Dwójka. Średnia widownia tego pojedynku na antenie tej stacji wyniosła 1,13 mln widzów. Przełożyło się to na 9 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 9,69 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
Z kolei w płatnym kanale Canal+ relację śledziło średnio 88 tys. widzów, co przełożyło się odpowiednio na 0,70 proc. i 0,78 proc. udziału. Sumarycznie na obu stacjach mecz ten oglądało 1,21 mln widzów, co dało obu stacjom odpowiednio 9,70 proc. i 10,47 proc. udziału.
- Widownia jaką przyciągnął przed telewizory mecz ostatniej kolejki Legia Warszawa-Lechia Gdańsk transmitowany na TVP2 pokazuje, że pomimo częstych sporów co do jakości i poziomu rozgrywek naszej rodzimej Ekstraklasy to faktyczne zainteresowanie ligowymi rozgrywkami nadal może napawać optymizmem - komentuje nam ekspert z Codemedia.
Tytuł mistrza Polski w sezonie 2016/2017 zdobyła Legia Warszawa.
Dołącz do dyskusji: 112 tys. widzów meczów Ekstraklasy 2016/2017 w Canal+ i Eurosporcie
Który?