2,5 proc. nadawców radiowych rażąco naruszyło przepisy
KRRiT: 6 nadawców rażąco naruszyło przepisy dotyczące działalności reklamowej i sponsorskiej.
Na podstawie informacji o działalności reklamowej i sponsorskiej nadawców radiowych, opracowanej na podstawie wyników kontroli przeprowadzonej w pierwszej połowie br., Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji ustaliła u 6 nadawców z 239 skontrolowanych rażące naruszenia przepisów dotyczących działalności reklamowej i sponsorskiej. Stanowi to 2,5 proc. wszystkich skontrolowanych nadawców.
Na podstawie prawa Przewodnicząca KRRiT Elżbieta Kruk wystosowała pisma wzywające do bezzwłocznego dostosowania działań do obowiązujących przepisów do następujących nadawców:
Radio 88,4 Złote Przeboje z Poznania oraz Radia Wa-Ma z Olsztyna, Iławy i Mrągowa złamały przepis Ustawy o wychowaniu w trzeźwości. Pierwsze wyemitowało reklamy winiarni, a trzy kolejne promowały alkohol w klubie nocnym. Radio Gra Włocławek nadało reklamę ukrytą, a poznańskie Radio RMI zapowiedź sponsorską, w której zawarto za dużo informacji o sponsorze, a także zachęcano do zakupu jego towarów.
Mniej istotne naruszenia przepisów stwierdzono także u innych 51 nadawców, co daje w sumie 21,3 proc. wszystkich skontrolowanych. Naruszenia to m.in. wyemitowanie reklamy nie wyodrębnionej prawidłowo w programie lub niewłaściwie oznakowanej, przekroczenie obowiązującego czasu reklamowego, wyemitowanie zbyt wielu informacji o sponsorze.
Do działalności reklamowej, sponsoringu, a także archiwizacji programu nie zgłoszono zastrzeżeń u 166 nadawców. Stanowi to 69,5 proc. skontrolowanych nadawców. W porównaniu z rokiem 2005 odnotowano istotny wzrost, zarówno liczbowy, jak i
procentowy nadawców, u których nie stwierdzono naruszeń obowiązujących przepisów. W roku 2005 na 206 skontrolowanych nadawców, do 125 nie zgłoszono zastrzeżeń, co stanowiło 60,6 proc.
Dołącz do dyskusji: 2,5 proc. nadawców radiowych rażąco naruszyło przepisy