SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

4 proc. mniej na reklamę w telewizji. Polsat i Viva mocno w dół (TOP10)

W październiku br. stacje telewizyjne cennikowo zarobiły z reklam 3,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Duże spadki wpływów reklamowych zanotowały Polsat i Viva Polska, a zdecydowane wzrosty - AXN, Disney Channel i Discovery Channel.

Dane Kantar Media przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w październiku TVN i TVP 2 osiągnęły minimalne wzrosty przychodów reklamowych w skali roku - wynoszące odpowiednio 0,7 i 1,6 proc. Za to TVP 1 zarobiła 5,7 proc. mniej niż przed rokiem, a Polsat - aż 19,5 proc. mniej.

>>> Polsat oszczędza, koszty programowe spadły o 16 mln zł

Wśród pozostałych kanałów, notujących zdecydowanie niższe wpływy reklamowe, Discovery Channel zarobił 57 proc. więcej niż w październiku ub.r., AXN - 40,4 proc. więcej, a Disney Channel - 36,1 proc. więcej. Natomiast przychody reklamowe Viva Polska spadły o 35,3 proc., a TVN 24 - o 9 proc.

>>> Bardzo słaby wynik TVP 2, TV Puls wyprzedziła TVP Info

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji)
  X.2012 X.2011
TVN 418 242 290 zł 415 379 334 zł
Polsat 288 918 000 zł 358 949 266 zł
TVP 1 214 222 417 zł 227 173 284 zł
TVP 2 172 653 699 zł 169 941 866 zł
AXN 45 678 776 zł 32 536 716 zł
Disney Channel 39 526 865 zł 29 039 190 zł
Discovery Channel 34 698 225 zł 22 094 670 zł
Viva Polska 34 462 375 zł 53 291 730 zł
TVN 24 34 152 576 zł 37 533 522 zł
TV 4 31 842 604 zł 31 038 835 zł
monitorowane stacje razem 1 596 097 978 zł 1 657 269 267 zł


Wśród firm najwięcej na reklamę we wszystkich mediach (oprócz internetu) cennikowo przeznaczył Aflofarm, którego budżet wzrósł w skali roku o 18 proc. Wydatki PTK Centertel (operatora Orange) były o 6,4 proc. większe niż przed rokiem, a Procter & Gamble DS Polska - o 11,9 proc. mniejsze.

>>> Polska reklama 5,3 proc. w dół przez cięcia w FMCG. Tylko internet i kina na plusie

Cennikowe wydatki reklamowe (bez internetu)
  X.2012 X.2011
Aflofarm 80 385 405 zł 68 080 865 zł
PTK Centertel 60 551 731 zł 56 888 968 zł
Procter & Gamble DS Polska 59 584 618 zł 67 644 233 zł

Dołącz do dyskusji: 4 proc. mniej na reklamę w telewizji. Polsat i Viva mocno w dół (TOP10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl