6,3 mln widzów debaty Komorowski-Duda w stacjach Grupy TVN
Czwartkowa debata prezydencka Bronisława Komorowskiego i Andrzeja Dudy do stacji TVN, TVN24 oraz TVN24 Biznes i Świat przyciągnęła średnio 6,3 mln widzów. TVN w czasie programu miał zdecydowanie więcej oglądających niż łącznie TVP1, TVP2 i Polsat.
Debata "Czas decyzji" transmitowana była ze studia TVN w czwartek między 19.35 a 20.45. Na trzech antenach oglądało ją średnio 6,34 mln widzów. Przełożyło się to na 41,61 proc. ich udziału w grupie 4+ i 40,51 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwięcej widzów - 4,92 mln - dyskusję Komorowskiego i Dudy śledziło w TVN, której udział w rynku wyniósł 32,28 proc. w 4+ i 31,93 proc. w 16-49. Do TVN24 debata przyciągnęła 1,31 mln oglądających, a do TVN24 Biznes i Świat - 110 tys.
Oglądalność debaty "Czas decyzji" na poszczególnych antenach
Debata | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
TVN | 4 919 228 | 32,28% | 31,93% |
TVN24 | 1 309 875 | 8,59% | 7,89% |
TVN24 Biznes i Świat | 112 033 | 0,74% | 0,69% |
suma | 6 341 136 | 41,61% | 40,51% |
W czasie emisji programu "Czas decyzji" TVN był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego., notując widownię o 600 tys. większą od sumy oglądalności trzech pozostałych głównych anten. Drugie miejsce zajęła TVP1 z 11,11 proc. udziału, nadająca wówczas „Wiadomości”, „Sport” i „Pogodę” oraz "Eurowizyjną rewię gwiazd". Trzecie miejsce należało do TVP2 (8,55 proc., głównie „Barwy szczęścia”), a czwarte do Polsatu („Świat według Kiepskich”, „Zdrady”; 8,54 proc.). W grupie komercyjnej Polsat zajął drugą pozycję przed Jedynką.
Widownia debaty na tle konkurencji
| Wszyscy 4+ |
| 16-49 |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVN - Debata | 4 919 228 | 32,28% | 31,93% |
TVP1 | 1 693 893 | 11,11% | 7,65% |
TVP2 | 1 303 032 | 8,55% | 6,11% |
Polsat | 1 302 272 | 8,54% | 9,34% |
Dla porównania, niedzielną debatą obu kandydatów, którą pokazywało sześć anten Telewizji Polskiej i Polsatu, w tym TVP1 i naziemny Polsat śledziło średnio 10,59 mln widzów. Przełożyło się to na łączny udział tych kanałów na poziomie 59,44 proc. w grupie 4+ i 52,73 proc. w 16-49.
Debata Bronisława Komorowskiego i Andrzeja Dudy w TVN trwała 70 minut i składała się z trzech części. Pytania dotyczące polityki krajowej zadawała Monika Olejnik, o gospodarkę i sprawy społeczne pytał Bogdan Rymanowski, a o polityką zagraniczną - Justyna Pochanke. Na koniec każdej rundy kandydaci zadawali pytania sobie nawzajem, a na koniec wygłosili wezwanie do wyborców.
Poza telewizją debatę kandydatów na urząd prezydenta słuchać można było w radiowej Jedynce, a także oglądać w internecie, m.in. w portalach tvn24.pl, player.pl, gazeta.pl czy onet.pl.
Komentatorzy są podzieleni co do tego, kto wygrał czwartkową debatę. Sondy prowadzone wczoraj przez różne portale internetowe wskazują na wygraną Andrzeja Dudy. Natomiast z sondażu telefonicznego Millward Brown przygotowanego dla TVN wynika, że 45 proc. respondentów za zwycięzcę uznało Bronisława Komorowskiego, 30 proc. - Andrzeja Dudę, a 25 proc. nie ma zdania w tej sprawie. Sondaż przeprowadzony został wczoraj wieczorem na próbie 784 osób.
Dołącz do dyskusji: 6,3 mln widzów debaty Komorowski-Duda w stacjach Grupy TVN