690 tys. widzów jesiennej serii „Po prostu” Tomasza Sekielskiego
Program „Po prostu” jesienią oglądało średnio 691 tys. osób. Jedynka w czasie emisji audycji Tomasza Sekielskiego notowała słabsze wyniki niż jej główni konkurenci. Wpływy z reklam wyniosły 2,6 mln zł.
Jesienna edycja „Po prostu” miała inny charakter niż poprzednie - program poświęcony był wydarzeniom na świecie i realizowany w różnych krajach, gdzie jeździł sam Sekielski. W okresie od 10 września do 17 grudnia 2014 roku magazyn na antenie TVP1 oglądać można było w środy po godz. 22.00. Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia widownia „Po prostu” wyniosła 692 tys. osób. Przełożyło się to na 6,39 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 4,93 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
W analizowanym okresie największą popularnością cieszył się odcinek programu nadany 24 września br., który oglądało 830 tys. osób.
Data |
Godz. |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
||
24-09-2014 |
22:08:18 |
830 496 |
7,35% |
03-12-2014 |
22:05:41 |
820 024 |
6,91% |
17-12-2014 |
22:11:33 |
770 343 |
6,68% |
W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. audycja straciła 112 tys. widzów, ale wzrosły jej udziały w rynku telewizyjnym. Odcinki programu Tomasza Sekielskiego pokazywane jesienią ub.r. (w okresie od 3 września do 13 grudnia ub.r.) gromadziły 804 tys. widzów, co dawało TVP1 odpowiednio 5,79 proc. oraz 4,06 proc. udziału (zobacz te dane). Program pokazywany był wtedy o innej porze (we wtorki o godz. 21.25), poświęcony był różnym tematom z Polski i zawierał m.in. rozmowy w studiu.
Jesienią w czasie emisji „Po prostu” TVP1 przegrywała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce zajął kanał TVN, emitujący w tym czasie program „Kto poślubi mojego syna?” i filmy fabularne, co dało mu 10,91 proc. udziału. Na drugim miejscu uplasował się Polsat (filmy fabularne; 9,45 proc.), a trzecia lokata wśród tzw. „wielkiej czwórki” należała do TVP2 („Na sygnale” i filmy; 9,38 proc.).
Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej liderem był Polsat, a TVN zajął miejsce drugie.
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
TVN |
1 182 123 |
10,91% |
12,80% |
Polsat |
1 023 914 |
9,45% |
13,18% |
TVP2 |
1 016 571 |
9,38% |
7,92% |
TVP1 - Po prostu |
691 812 |
6,39% |
4,93% |
Wpływy reklamowe przy emisji „Po prostu” w jesiennym sezonie br. wyniosły 2,56 mln zł. Dla porównania, odcinki pokazywane jesienią zeszłego roku przyniosły z reklam 4,22 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Kolejne odcinki „Po prostu” będzie można oglądać w TVP1 w środy o 22.00 począwszy od 14 stycznia 2015 roku.
Dołącz do dyskusji: 690 tys. widzów jesiennej serii „Po prostu” Tomasza Sekielskiego