ABC Bezpieczeństwa 2007
Podstawowym założeniem kampanii ABC Bezpieczeństwa jest poprawabezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego.
1.Nazwa
Kampania ABC Bezpieczeństwa
2.Misja kampanii
Podstawowym założeniem kampanii ABC Bezpieczeństwa jest poprawabezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego. W odróżnieniu od wielukampanii reklamowych o podobnej tematyce stawiamy na bezpośredniedotarcie do uczestników ruchu drogowego - zarówno do dzieci imłodzieży szkolnej, jak i potencjalnych oraz obecnych kierowców.Niezwykle istotne jest to, aby nie tylko informować o istniejącychproblemach i zagrożeniach, ale przede wszystkim instruować jak imzapobiegać oraz jak minimalizować ich skutki.
Przy wsparciu instytucji państwowych, władz lokalnych,organizacji pozarządowych, wielu firm oraz mediów organizatorzypragną wykreować modę w społeczeństwie na bezpieczne zachowanie iodpowiedzialną postawę na drodze.
3.Cele kampanii
- Zapobieganie wypadkom drogowym i zmniejszenie ich liczby
- Edukacja pieszych, rowerzystów, kierowców
- Włączenie społeczeństwa do aktywnych działań na rzeczbezpieczeństwa ruchu drogowego
4.Kanały komunikacji oraz zastosowanenarzędzia:
- Identyfikacja wizualna - logo, ulotki, plakaty, bannery
- Media relations:
- Konferencja prasowa inaugurująca kampanię - odbyła się wnietypowym miejscu - w Szkole Podstawowej na warszawskim Bemowie, zudziałem dzieci - kwiecień 2007r.
- Konferencja prasowa w Urzędzie Marszałkowskim WojewództwaPomorskiego - sierpień 2007r.
- Śniadanie prasowe oraz Seminarium w BankuŚwiatowym - podsumowanie działań 2007, naszkicowanieplanów na lata 2008-2010 (Program ABC Bezpieczeństwa) - listopad2007r.
Podczas śniadania prasowego z organizatorami spotkali siędziennikarze, którzy poznali ideę współpracy mediów, instytucji,władz samorządowych, firm i społeczeństwa w zakresie bezpieczeństwaruchu drogowego. Organizatorzy zaprezentowali także wnioski zkampanii ABC Bezpieczeństwa z roku 2007 oraz kierunki działań wramach programu ABC Bezpieczeństwa na kolejne lata. Gościemspecjalnym podczas śniadania prasowego oraz seminarium był panMatti Järvinen z Finlandii, z Central Organisation forTraffic Safety (Liikenneturva).
Uczestnikami seminarium byli natomiast przedstawiciele polskichinstytucji państwowych, firm prywatnych oraz osoby odpowiedzialneza marketing i promocję mediów ogólnopolskich.
Celem tego spotkania było przedstawienie wyzwań, jakie stoją przedsystemem bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce oraz analizaobecnych problemów na poziomie współpracy: Instytucje - Firmy -Media - Społeczeństwo. - Eventy:
- Happening - kwiecień 2007r.
23 kwietnia w ramach Światowego TygodniaBezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz Kampanii ABC Bezpieczeństwa naulicach Bemowa odbył się happening, w którym uczestniczyło 70dzieci. Zgodnie z hasłem kampanii "Oddajmy dzieciomgłos!" organizatorzy umożliwili wypowiedzenie się wkwestii bezpieczeństwa najmłodszym uczestnikom ruchu drogowego.Dzieci i młodzież - jako najbardziej zagrożona na polskich drogachgrupa są bowiem głównymi odbiorcami kampanii ABCBezpieczeństwa.
Młodzi uczestnicy akcji nieśli transparenty i skandowali hasłatakie jak: "Chcę być widoczny na drodze!" czy "Kierowco, zwolnij!".Pod Ratuszem z dziećmi spotkał się zastępca Burmistrza BemowaMariusz Początek, który podziękował za akcję i przekazał upominkidla wszystkich uczestników. Na ręce Burmistrza dzieci złożyłypodziękowania dla władz dzielnicy za aktywne działanie na rzeczpoprawy bezpieczeństwa na drogach.
- Kąciki ABC Bezpieczeństwa w sklepach Smyk - kwiecień 2007r.
W ramach Światowego Tygodnia Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego orazkampanii ABC Bezpieczeństwa 28 kwietnia najmłodsiuczyli się podstawowych zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym.Postaci serialowe Jetix Play - Panda oraz Kot udały się do sklepówSMYK - w Galerii Mokotów oraz CH Arkadia. W kącikach ABCbezpieczeństwa milusińscy rysowali znaki drogowe,sygnalizatory świetlne oraz przejścia dla pieszych.
- ABC Bezpieczeństwa w Miasteczku Bezpieczeństwa Jetix pod PałacemKultury - kwiecień 2007r.
29 kwietnia w niedzielę ABC Bezpieczeństwaznalazło także swoje miejsce podczas imprezy zorganizowanej przezJetix Play pod Pałacem Kultury.
Dla najmłodszych wybudowano specjalne miasteczkobezpieczeństwa, w którym pod kierunkiem Policjanta dziecipokonywały specjalną trasę, ucząc się zasad bezpiecznego poruszaniasię po drodze. Liczne konkursy dotyczyły wiedzy o znakach drogowychoraz podstawowych zasad bezpieczeństwa.
- Piknik Motoryzacyjny przy sopockim Molo - sierpień 2007r.
Liczni uczestnicy Pikniku obejrzeli pokaz ratownictwa, któryzostał przeprowadzony w sposób profesjonalny przez StowarzyszenieRatowników Medycznych Pomorza. Pomorzanie i wczasowicze braliudział w wielu konkursach z wiedzy na temat bezpieczeństwa zcennymi nagrodami. Angażowali się w zabawy na scenie oraz przystoiskach partnerów kampanii. Obejrzeli również między innymipokazy mody odblaskowej przeprowadzone wśród dzieci i młodzieży wewspółpracy z pomorską Policją. Muzycznymi atrakcjami Pikniku byływystępy lokalnego zespołu Soul Thunder oraz gwiazdy - Mezo i KasiWilk. W ten sposób w przyjemny i atrakcyjny sposób organizatorzyprzekazywali uczestnikom Pikniku wiedzę, która może uratowaćżycie.
- Strefa ABC Bezpieczeństwa na festynie rodzinnym Bądź bezpieczny wmieście - wrzesień 2007r.
Kampania ABC Bezpieczeństwa zaistniała również na miejskim festynierodzinnym "Bądź bezpieczny w mieście" w dniach 8-9 września na PoluMokotowskim. Najmłodsi uczestnicy pikniku wzięli udział wkonkursach z wiedzy o bezpieczeństwie drogowym oraz w konkursachplastycznych. Organizatorzy zapewnili atrakcyjne nagrody w postacimiędzy innymi bezpiecznych "gadżetów", czyli kamizelek oraz opasekodblaskowych. Nie zabrakło również atrakcji dla dorosłych, którzyobejrzeli najnowsze modele bezpiecznych samochodów i motocykli.Strefę ABC Bezpieczeństwa wsparli również aktorzy: MałgorzataLewińska, Marek Siudym i Bartosz Obuchowicz. - Strona internetowa ABC Bezpieczeństwa - aktualności, opinieekspertów, dane, galeria zdjęć
- Kampanie spotowe w lokalnych stacjach radiowych (Radio Kolor wWarszawie oraz Radio Eska Nord w Trójmieście) - ok. 120spotów
- Ścisła współpraca z instytucjami - między innymi: BankŚwiatowy, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Policja,Urząd m.st. Warszawy, Urząd Marszałkowski WojewództwaMazowieckiego, Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, UrządMiasta w Sopocie, Dzielnica Bemowo m.st. Warszawy, Pomorska RadaBezpieczeństwa Ruchu Drogowego i inne.
- Szeroka współpraca z odpowiedzialnymi społecznie firmamikomercyjnymi
5.Efekty - Program ABC Bezpieczeństwa
Rezultatem kampanii ABC Bezpieczeństwa prowadzonej w 2007 rokujest stworzenie długofalowego Programu ABC Bezpieczeństwaprzewidzianego na lata 2008-2010, a także integrowanie instytucji,firm prywatnych, mediów i społeczeństwa w celu wspólnego działaniana rzecz bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg.
Misją programu ABC Bezpieczeństwa jest wykształcenie długotrwałychsystemowych rozwiązań poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego wPolsce. ABC Bezpieczeństwa opiera się na dogłębnej analiziezagadnień BRD oraz uwzględnia różnorodność odbiorców i aktywuje ichdo działania.
ABC Bezpieczeństwa to podstawa, a podstawa to współpraca. Misjarealizowana będzie poprzez łączenie, koordynację i promocję działańprofesjonalistów reprezentujących: merytorycznie przygotowaneinstytucje, firmy finansujące i prowadzące ciekawe inicjatywy,media kształtujące świadomość społeczną oraz samo społeczeństwo.Program zakłada etapowe prowadzenie działań w okresie minimum 3lat.
Cele Programu ABC Bezpieczeństwa:
- zmniejszenie liczby wypadków na polskich drogach
- zainicjowanie zmian legislacyjnych istotnych dla bezpieczeństwaruchu drogowego w Polsce
- zmobilizowanie społeczeństwa do aktywnego udziału wkształtowaniu bezpieczeństwa ruchu drogowego
6.Partnerzy i Patroni
Patroni poszczególnych wydarzeń: Bank Światowy, MarszałekWojewództwa Mazowieckiego, Urząd m.st. Warszawy, Dzielnica Bemowom.st. Warszawy, Marszałek Województwa Pomorskiego, Urząd Miasta wSopocie, Pomorska Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, ZarządTransportu Miejskiego, Polski Związek Motorowy.
Patroni medialni: Radio Kolor, eDziecko, Eska Nord,ArboMedia,
Partnerzy: Statoil Poland, AMS, Gdańsk Transport Company, Webasto,Recaro Polska, Goetz Druk, Renault Zdunek, Center-Mot Ciągło DealerPeugeot, Stena Line, Battechnik.
Dołącz do dyskusji: ABC Bezpieczeństwa 2007