SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ad.net większy od Onet.pl

Jak wynika z najnowszych danych sieć reklamowa Ad.net jest największym biurem reklamy on-line

Wortal Wirtualnemedia.pl dotarł do najnowszego raportu firmy CR Media Consulting SA - Ad.Media Report. W całości poświęcono jest ono unikalnemu wydarzeniu: premierze wyników badania MegaPanel PBI/Gemius.

Według autorów raportu - Jacka Kołtonika i Macieja Chodorowskiego z firmy CR Media, oficjalna prezentacja danych, która odbyła się 11 stycznia 2005 była niepełna, gdyż pomijała najważniejszych graczy na polskim rynku reklamy online, czyli internetowe agencje reklamowe. Dlatego postanowiono przygotować specjalny raport z uwzględnieniem wszystkich najważniejszych podmiotów.

Jak wynika z raportu  Ad.Media Report -  największym potencjałem pod kątem liczby użytkowników, dysponuje sieć reklamy internetowej Ad.net (6,94 mln). Oznacza to, że za pośrednictwem sieci Ad.net, reklamodawca może dotrzeć do ponad 3/4 użytkowników polskiego internetu (76,38%). Przewaga Ad.netu nad drugim biurem reklamy - Onet.pl - wynosi 175 tysięcy użytkowników. Strony reprezentowane przez biuro Onet.pl odwiedzane są w ciągu miesiąca przez 6,77 mln użytkowników. Na trzecim miejscu znajduje się sieć IDMnet, dysponująca potencjałem 6,48 mln użytkowników, wyprzedzając biuro reklamy WP.pl (6,15 mln użytkowników).

Lp. Biuo reklamy Zasięg miesięczny [%] Użytkownicy Liczba odsłon [mln]
1 Ad.net            76,38%      6 942 156           508
2 Onet.pl 74,45% 6 766 249 1 675
3 IDMnet 71,30% 6 480 843 368
4 Wirtualna Polska 67,64% 6 147 524 730
5 ARBOmedia 54,13% 4 920 046 204
6 INTERIA.PL 52,32% 4 755 449 420
7 o2 31,50% 2 863 315 259
8 Adclick 31,03% 2 820 189 60
9 gazeta.pl 27,34% 2 485 281 190
10 QNET 25,97% 2 360 094 49

- Podsumowując: w pierwszej piątce znajdują się 3 biura reklamy sieci reklamowe i 2 biura reprezentujące portale.

Łącznie 12 największych biur reklamy dysponuje potencjałem 8,92 mln użytkowników, co oznacza, że za ich pomocą można dotrzeć do ponad 98% polskich internautów - czytamy w raporcie.

(Uwaga: ze względu na to, iż dane, którymi dysponowali autorzy pochodzą z października 2004 roku, poszczególne witryny i produkty zostały przypisane do domów sprzedaży zgodnie ze stanem na koniec października 2004 roku.)

Dołącz do dyskusji: Ad.net większy od Onet.pl

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl