Agencja Brasil ze spadkiem wpływów o 31 proc., zysk wzrósł do 723 tys. zł
Wpływy sprzedażowe agencji reklamowej Brasil były na koniec 2019 roku niższe od tych osiągniętych w 2018 roku o 31 proc. Zmalały też - o ponad 34 proc. - koszty działalności operacyjnej. W firmie na etatach pracuje 5 osób. - Wzięliśmy udział w mniejszej liczbie przetargów - mówi Michał Wronecki, client service director&partner agencji Brasil.
Agencja reklamowa Brasil miała na koniec 2019 roku 5,36 mln zł przychodów ze sprzedaży. To 31 proc. mniej niż rok wcześniej (wobec 7,76 mln zł). O 34,4 proc. zmalały w omawianym okresie koszty działalności operacyjnej - z 6,91 mln zł do 4,54 mln zł.
Wydatki na usługi obce spadły z 5,37 mln zł do 3,30 mln zł, a koszty wynagrodzeń zmalały z 1,27 mln zł do 960,6 tys. zł. Na koniec ub.r. w agencji pracowało na etatach 5 osób, czyli jedna mniej niż przed rokiem.
Na koniec ub.r. agencja Brasil miała 819,9 tys. zysku ze sprzedaży (wobec 853,2 tys, zł rok wcześniej). Zysk brutto z działalności operacyjnej wyniósł 832,3 tys. zł (wobec 678,1 tys. zł rok wcześniej). Zysk netto wzrósł z 599,3 tys. zł w 2019 roku do 723,4 tys. zł w 2019 roku.
Słaba strona agencji - brak funduszy unijnych
Prezesem agencji jest Rafał Mazur, a członkami zarządu: Jan Kleyff i Michał Wronecki. Wszyscy trzej są też wspólnikami firmy – mają po 34 udziały każdy.
W sprawozdaniu finansowym złożonym w KRS, zarząd agencji Brasil wskazuje, że mocne strony firmy to sprecyzowana strategia działalności firm, kwalifikacje kadry - kadra rozwojowa, stabilność firmy - posiada wyrobioną markę oraz nastawienie na rozwój. Słabe strony to brak pozyskanych funduszy unijnych, a możliwością jest w jego ocenie rozwój rynku reklamowego.
Wymienione przez zarząd zagrożenia dla rozwoju agencji to załamanie popytu oferowane usługi, ryzyko nowych konkurentów i utraty klientów oraz wolniejszy wzrost rynku.
Mniej przetargów
Michał Wronecki, client service director&partner w agencji w rozmowie z Wirtualnemedia.pl wskazuje na 3 czynniki, które miały istotny wpływ na wyniki finansowe agencji w 2019 roku. - Skoncentrowaliśmy się na realizacji projektów dla naszych stałych klientów, przez co wzięliśmy udział w mniejszej ilości przetargów, a to wpłynęło na ilość pojedynczych działań. Większość produkcji była kontraktowana przez klientów bezpośrednio z domami produkcyjnymi, co wpłynęło na przychody, a pod koniec 2018 roku rozpoczęliśmy proces ograniczania kosztów działalności operacyjnej, co pozytywnie odbiło się na naszym wyniku na koniec 2019 i miało dobroczynny wpływ na naszą sytuację w czasie, gdy wybuchła pandemia COVID-19. O prognozowanych wynikach na koniec roku trudno jeszcze dziś mówić - mówi.
Na koniec 2018 roku agencja Brasil straciła jednego ze swoich większych klientów, firmę Netia – klient w wyniku przetargu przeniósł obsługę reklamową do agencji Scholz & Friends - wobec czego nie miała w 2019 roku już przychodów pochodzących z obsługi tego klienta.
Jednak 2019 rok był dla agencji dobrym okresem pod względem nowego biznesu. Do grona jej klientów dołączyły takie firmy, jak PGNiG (dwuletni kontrakt), Link 4, Torf Corporation.
Z kolei w styczniu tego roku agencja Brasil przejęła od Fat Baby obsługę reklamową Rainbow.
Dołącz do dyskusji: Agencja Brasil ze spadkiem wpływów o 31 proc., zysk wzrósł do 723 tys. zł