Agencja Whites tworzy komórkę GEO
Agencja digital marketingowa Whites ogłasza utworzenie nowej komórki specjalizującej się w Generative Engine Optimization (GEO). Kierowanie tym przedsięwzięciem obejmie Krzysztof Kowalczuk-Fijałkowski, który pełnił funkcję innovation lead Whites.
Generative Engine Optimization (GEO) to nowa dziedzina w marketingu cyfrowym, która koncentruje się na optymalizacji treści w taki sposób, aby były one preferowane przez modele AI podczas generowania odpowiedzi na zapytania użytkowników. Kluczowa w tych działaniach jest ekspozycja brandu. Ta strategia jest odpowiedzią na rosnącą rolę sztucznej inteligencji w procesie poszukiwania informacji, gdzie tradycyjne wyszukiwarki, takie jak Google, stopniowo ustępują miejsca odpowiedziom generowanym przez AI. Gartner prognozuje, że do 2026 roku wyszukiwarki internetowe odnotują 25 proc. spadek ruchu na rzecz chatbotów AI i podobnych rozwiązań.
Nowa komórka GEO Whites będzie prowadził badania nad czynnikami wpływającymi na widoczność marek i produktów w tych generatywnych platformach.
- Generative AI to "natychmiastowa odpowiedź i przejście do konwersacji”, a nie “standardowy wynik wyszukiwania w postaci linku, który zmusza użytkownika do dalszego researchu” jak w wyszukiwarce Google - komentuje Krzysztof Kowalczuk-Fijałkowski. - Przejście od SEO do GEO wymaga od nas zrozumienia i przewidywania, jak algorytmy AI interpretują i wybierają treści znajdujące się w stronach internetowych i social media. Otwiera to nowe możliwości dla strategii marketingowych i dotarcia do konsumenta. Generative AI jak SGE wprowadza duże przetasowania w rankingu i ekspozycji brandów, co stanowi ogromną szansę dla serwisów do zwiększenia widoczności. Chcemy pomóc naszym klientom wykorzystać tę szansę.
Dołącz do dyskusji: Agencja Whites tworzy komórkę GEO