SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agora otworzy pierwsze lokale gastronomiczne Papa Diego w Gdańsku, Katowicach i Warszawie

Grupa Agora wchodzi w biznes gastronomiczny i wkrótce uruchomi nowe lokale gastronomiczne. Ich otwarcie planowane było od sierpnia br., obecnie wiadomo, że dwie z zapowiadanych lokalizacji ruszą w listopadzie, a trzecia - w Warszawie - w przyszłym roku.

Powstanie sieci lokali gastronomicznych Agory - Papa Diego jest planowane głównie w centrach handlowych oraz przy głównych ulicach miast, deptakach i miejscach często odwiedzanych przez turystów.

Początkowo start pierwszych lokalizacji był zapowiadany na sierpień br., ale z przyczyn niezależnych od spółki plany otwarcia uległy opóźnieniu. Wiadomo, że pierwsze dwie restauracje zostaną otwarte jeszcze w tym roku – w listopadzie – w Gdańsku (w centrum handlowym Forum Gdańsk) i w Katowicach (Galeria Libero). Trzecia restauracja – w Warszawie – zostanie uruchomiona w przyszłym roku.

- Lokal Papa Diego w Galerii Libero w Katowicach zostanie otwarty najprawdopodobniej 8 listopada br., czyli w dniu otwarcia całego centrum handlowego. Otwarcie restauracji w Forum Gdańsk niestety cały czas przesuwa się ze względu na niezależne od nas trudności formalne. Mamy nadzieję, że ta restauracja również zostanie otwarta w listopadzie - przekazała nam Aleksandra Kubrak, specjalistka ds. komunikacji z Agory.

Trzeci lokal w Centrum Praskim Koneser w Warszawie

Z kolei Foodio Concepts - należąca do spółki Helios z Grupy Agora - planuje wiosną przyszłego roku otworzyć kolejną restaurację w Centrum Praskim Koneser w Warszawie. Będą to restauracje Papa Diego oraz Van Dog, które zajmą wspólny lokal o powierzchni 166 mkw.

W lokalach Papa Diego Grupy Agora mają być serwowane dania fast casual kuchni meksykańskiej, m.in. burrito, tacos i burrito bowli. Natomiast Van Dog będzie proponować hot-dogi z kiełbaskami według autorskiej receptury sieci, z dodatkami oraz frytkami. Oba lokale mają ruszyć wiosną 2019 roku.

Plan stworzenia sieci restauracji

Agora zapowiadała, że w ciągu czterech lat chce uruchomić 45 lokali gastronomicznych. W wynajmie powierzchni spółka korzysta z doradztwa agencji Colliers International, która współpracuje także z siecią Helios. Funkcję korporacyjnego szefa kuchni sieci Papa Diego objął natomiast Rafał Sanetas, który ma doświadczenie jako manager i szef kuchni m.in. z Hard Rock Cafe. Za wystrój lokali odpowiada stołeczna pracownia architektoniczna KDesign, a koncept marki oraz elementy identyfikacji wizualnej zostały wypracowane wraz z warszawską agencją brandingową Mamastudio.

Agora uruchamia Papa Diego z dwoma wspólnikami

Siecią Papa Diego będzie zarządzała spółka Foodio Concepts, w której należąca do Agory firma Helios (właściciel sieci kin) ma 90 proc. udziałów. Pozostałe 10 proc. należy do Piotra Grajewskiego i Piotra Komóra, którzy wcześniej pracowali jako menedżerowie m.in. w warszawskich restauracjach Blue Cactus, Iguana Lounge i Hard Rock Cafe. Helios w Foodio Concepts zainwestuje ok. 10 mln zł, z czego 5 mln zł wyłożył na start. Jeśli nowa spółka osiągnie wyznaczone cele finansowe, Grajewski i Komór mogą otrzymać dalsze 20 proc. jej udziałów.

W pierwszym półroczu tego roku grupa kapitałowa Agora zanotowała spadek wpływów sprzedażowych netto o 8,1 proc. do 536,3 mln zł oraz 9,9 mln zł zysku netto (wobec 5,4 mln zł straty rok wcześniej). Przychody z usług reklamowych wzrosły o 1,8 proc , do 267 mln zł.

Największymi akcjonariuszami Agory pod względem udziału w kapitale są OFE PZU Złota Jesień (16,36 proc.), Agora-Holding (11,33 proc.), MDIF Media Holdings (11,24 proc.) oraz Nationale-Nederlanden OFE (9,76 proc.).