Agora: rynek reklamy spadnie o 3-6-proc. w 2012 roku
Spółka Agora obniżyła prognozę dla rynku reklamy na 2012 rok - spodziewa się, że zanotuje on spadek wynoszący między 3 a 6 proc. Natomiast prognoz dotyczących rynku reklamy w 2013 roku spółka jeszcze nie podaje.
Poza prognozą dla całego rynku, Agora obniżyła też prognozy dla części segmentów. Jej zdaniem w segmencie outdoor nastąpi spadek o 4-7 proc., w segmencie radio o 5-8 proc., a w segmencie czasopism - o 9-12 proc. Podwyższona natomiast została prognoza dla segmentu kino do 3-6 proc. wzrostu. Bez zmian pozostały prognozy dla segmentu dzienników i internetu.
Zgodnie z sierpniowymi prognozami Agora spodziewa się 17-20 proc. spadku wydatków reklamowych w segmencie dzienników w 2012 r. Prognoza dla całego rynku z tego miesiąca zakładała do 2-5 proc. spadku, dla internetu do 8-11 proc. wzrostu, kina od 1 proc. spadku do 2 proc. wzrostu, a radia do 1-4 proc. spadku.
Jak poinformował podczas piątkowej telekonferencji Piotr Niemczycki, prezes Agory, spółka planuje podać swoje szacunki dotyczące rynku reklamy w roku 2013 wraz z publikacją raportu za IV kwartał br. Dodał, że sytuacja na rynku reklamy zależy od tempa wzrostu PKB, którego perspektywy w kontekście 2013 roku nie wyglądają najlepiej.
W listopadowej projekcji NBP napisano, że tempo wzrostu gospodarczego w Polsce ulegnie wyraźnemu obniżeniu do 1,5 proc. w 2013 roku, aby w dłuższym horyzoncie projekcji, w ślad za poprawiającą się sytuacją za granicą oraz zmniejszeniem skali zacieśniania polityki fiskalnej, dynamika PKB przyspieszy, pozostając jednak poniżej potencjalnego tempa wzrostu.
>>> Agora: 8,7 mln zł straty netto w III kw.'12
Agora jest m.in. wydawcą "Gazety Wyborczej", "Metra”, grupy czasopism, a także właścicielem kilku sieci rozgłośni radiowych, portalu Gazeta.pl, firmy reklamy zewnętrznej AMS oraz sieci kin Helios.
Dołącz do dyskusji: Agora: rynek reklamy spadnie o 3-6-proc. w 2012 roku