Allegro wyprzedziło Onet, OLX z dużym wzrostem (Mediapanel z marca)
W marcu br. Allegro.pl miało więcej użytkowników niż Onet.pl, duży wzrost odwiedzialności osiągnął OLX, a z aplikacji TikToka skorzystało 11,9 mln użytkowników. W Polsce jest ok. 30 mln internautów, z których ponad 25 ml korzysta z sieci codziennie.
Według wyników badania Mediapanel w marcu br. serwisy internetowe i aplikacje mobilne Grupy Google odwiedziło 28,94 mln polskich internautów, co dało 96,55 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 6 godzin, 21 minut i 51 sekund. Miesiąc wcześniej Grupa Google zanotowała 28,99 mln użytkowników, 96,54 proc. zasięgu oraz 5 godzin, 37 minut i 19 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Z kolei YouTube jako serwis www i aplikacja mobilna miał w marcu 26,34 mln użytkowników, 87,88 proc. zasięgu oraz 19 godzin, 3 minuty i 25 sekund średniego czasu korzystania, wobec 26,57 mln użytkowników, 88,49 proc. zasięgu oraz 15 godzin, 30 minut i 48 sekund średniego czasu korzystania w lutym.
Na trzecie miejsce wskoczyła Grupa Allegro dzięki wzrostowi liczby odwiedzających z 22,42 do 22,69 mln, wyprzedziła Grupę Ringier Axel Springer Polska (spadek z 22,31 do 22,27 mln internautów).
Grupa OLX przed platformami Agory
Grupa Wirtualna Polska przy wzroście liczby użytkowników z 21,84 do 22,05 mln wysunęła się przed przeglądarkową wersję Facebooka, na której liczba polskich internautów zmalała z 22,3 do 22,04 mln (a średni czas spędzony przez odwiedzającego wydłużył się z 4 godzin, 30 minut i 43 sekund do 4 godzin, 36 minut i 15 sekund).
Z kolei Grupa Agora zanotowała spadek z 18,73 do 18,18 mln użytkowników (równocześnie przeciętny czas korzystania zwiększył się z 49 minut i 10 sekund do 58 minut i 6 sekund), przez co została wyprzedzona przez Grupę OLX (wzrost z 18,07 do 18,6 mln internautów).
Grupa TVN przy spadku liczby odwiedzających z 13,78 do 13,14 mln osiągnęła wzrost średniego czasu korzystania z godziny, 7 minut i 5 sekund do godziny, 27 minut i 32 sekund.
Prawie 30 mln internautów w Polsce
W ramach badania łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 29,9 mln (o 0,1 mln mniej niż w lutym), a tych korzystających z sieci codziennie - na 25,5 mln (tyle samo co miesiąc wcześniej).
Allegro.pl przed Onet.pl, w górę Business Insider
Google.com miało w marcu 27,95 mln polskich użytkowników oraz 2 godziny, 6 minut i 4 sekundy średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego (wobec 28,06 mln internautów oraz 2 godziny, 18 minut i 25 sekund przeciętnego czasu korzystania), a Google.pl - 12,29 mln użytkowników oraz 32 minuty i 23 sekundy średniego czasu korzystania.
Onet.pl miesiąc do miesiąca zanotował spadek liczby użytkowników z 18,66 do 18,07 mln, przez co został wyprzedzony przez Allegro.pl (wzrost z 18,47 do 18,51 mln).
Na OLX.pl liczba użytkowników zwiększyła się z 12,84 do 13,77 mln (przy czym średni czas korzystania z serwisu zmalał z 63 minut i 55 sekund do 42 minut i 53 sekund), a na Business Insider Polska - z 10,81 do 11,02 mln.
Netflix i Instagram ze spadkami na komputerach
Na komputerach serwisy i aplikacje Grupy Google zanotowały w marcu 23,25 mln użytkowników, 77,56 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 18 minut i sekundę przeciętnego czasu spędzonego przez internautę, wobec 22,98 mln użytkowników, 76,52 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 29 minut i 37 sekund średniego czasu korzystania.
Miesiąc do miesiąca YouTube, jako serwis www i aplikacja mobilna, zanotował spadek z 16,79 do 16,6 mln użytkowników, a przeglądarkowy Facebook - z 15,97 do 15,51 mln, natomiast Grupa Wirtualna Polska osiągnęła wzrost z 12,65 do 13,01 mln.
W przeglądarkowym Instagramie liczba odwiedzających zmalała z 5,31 do 5,07 mln, a w przeglądarkowym Netfliksie - z 5,05 do 4,74 mln.
Google.com w porównaniu z lutym osiągnęło wzrost liczby odwiedzających z 22,62 do 22,91 mln oraz spadek przeciętnego czasu korzystania z 2 godzin, 18 minut i 44 sekund do 2 godzin, 4 minut i 59 sekund.
Na Allegro.pl liczba użytkowników zwiększyła się z 11,47 do 11,58 mln, na Google.pl - z 9,5 do 9,6 mln, a na WP.pl - z 9,16 do 9,24 mln.
1 2
Dołącz do dyskusji: Allegro wyprzedziło Onet, OLX z dużym wzrostem (Mediapanel z marca)