Allegro z GG, Wirtualna Polska i Onet.pl z 200 mln odsłon mobilnych, Grupa Gazeta.pl ze 100 mln
W październiku br. serwisy Allegro i GG oraz Wirtualnej Polski przekroczyły poziom 200 mln krajowych odsłon mobilnych, a strony Grupy Gazeta.pl - 100 mln. Ponad 200 mln odsłon mobilnych pierwszy raz zanotował też portal Onet.pl.
Z danych Megapanelu PBI/Gemius wynika, że strony Grupy Onet i RASP w październiku br. zanotowały 237 mln krajowych odsłon mobilnych, o 21,7 mln więcej niż miesiąc wcześniej (to 10 proc. w górę). Podobny wzrost zanotowały serwisy Wirtualnej Polski: o 21,1 mln, czyli 11,2 proc. więcej. Natomiast witryny Allegro i GG zyskały w skali miesiąca aż 36,8 mln krajowych odsłon mobilnych (co oznacza wzrost o 21,1 proc.) i wyprzedziły Wirtualną Polskę. Jednocześnie strony WP oraz Allegro i GG przekroczyły poziom 200 mln odsłon mobilnych.
Trzecia w zestawieniu Grupa Gazeta.pl notuje ponad dwukrotnie mniejszy ruch mobilny. Przy czym w październiku miała o 3,7 mln więcej krajowych odsłon mobilnych więcej niż we wrześniu (to wzrost o 3,8 proc.), dzięki czemu przekroczyła pułap 100 mln.
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon mobile |
||||
lp. |
węzeł |
użytkownicy (real users) |
zasięg (%) |
odsłony krajowe mobilne |
1 |
Grupa Onet - RASP |
15 198 672 |
71,86% |
237 013 446 |
2 |
Grupa Allegro - GG |
16 319 824 |
77,17% |
210 835 070 |
3 |
Grupa Wirtualna Polska |
13 470 305 |
63,69% |
209 381 938 |
4 |
Grupa Gazeta.pl |
12 638 700 |
59,76% |
102 624 417 |
5 |
Grupa Interia.pl |
12 403 939 |
58,65% |
85 326 962 |
6 |
Grupa O2 |
9 219 294 |
43,59% |
82 918 858 |
7 |
Grupa Społeczności.pl |
1 497 846 |
7,08% |
60 467 305 |
8 |
photoblog.pl |
1 295 602 |
6,13% |
23 566 810 |
9 |
ulub.pl |
1 647 543 |
7,79% |
17 185 108 |
10 |
Grupa Polskapresse |
7 588 560 |
35,88% |
16 132 612 |
11 |
Grupa Demotywatory.pl |
4 503 577 |
21,29% |
15 853 446 |
12 |
Grupa TVN |
5 520 925 |
26,10% |
14 842 953 |
13 |
filmweb.pl |
4 662 720 |
22,05% |
10 188 957 |
14 |
Grupa Murator - Time |
6 517 225 |
30,82% |
7 065 574 |
15 |
Grupa Media Regionalne |
4 916 305 |
23,25% |
7 020 962 |
16 |
Grupa Edipresse.pl |
4 489 183 |
21,23% |
6 768 699 |
17 |
trojmiasto.pl |
1 223 171 |
5,78% |
5 932 958 |
18 |
sportowefakty.pl |
551 866 |
2,61% |
5 894 714 |
19 |
wiocha.pl |
1 513 051 |
7,15% |
5 319 391 |
20 |
rozklad-pkp.pl |
1 708 051 |
8,08% |
5 119 663 |
Pod względem krajowych cookies mobilnych zdecydowanym liderem są strony Onetu i RASP, natomiast Wirtualna Polska nadal wyprzedza Allegro i GG. To właśnie serwisy Allegro w październiku osiągnęły największy wzrost w skali miesiąca: o 495 tys. cookies, czyli 12,8 proc.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w październiku 2013 roku
TOP10 grup witryn i witryn niezgrupowanych |
||||
według liczby cookies krajowych mobilnych |
||||
lp. |
węzeł |
cookies krajowe mobilne |
różnica w stosunku do poprzedniego miesiąca |
|
% |
różnica |
|||
1 |
Grupa Onet - RASP |
5 889 685 |
8,62% |
467 405 |
2 |
Grupa Wirtualna Polska |
4 874 797 |
7,56% |
342 651 |
3 |
Grupa Allegro - GG |
4 349 419 |
12,84% |
494 890 |
4 |
Grupa Gazeta.pl |
3 897 841 |
11,48% |
401 464 |
5 |
Grupa Interia.pl |
3 462 813 |
12,51% |
384 997 |
6 |
Grupa O2 |
2 776 175 |
8,23% |
211 025 |
7 |
Grupa Polskapresse |
1 624 641 |
10,57% |
155 363 |
8 |
Grupa Murator - Time |
1 345 999 |
10,13% |
123 835 |
9 |
Grupa TVN |
1 258 668 |
7,08% |
83 183 |
10 |
Grupa Edipresse.pl |
1 042 783 |
10,20% |
96 491 |
Liderujący wśród poszczególnych serwisów Onet.pl zyskał w skali miesiąca 24,5 mln krajowych odsłon mobilnych i przekroczył poziom 200 mln odsłon. WP.pl zanotował ich o 16,6 mln więcej niż we wrześniu, Tablica.pl - o 18,8 mln, a Allegro.pl - o 11,3 mln. Tablica.pl osiągnęła przy tym pułap 100 mln odsłon.
Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon mobilnych |
||||
lp. |
węzeł |
użytkownicy (real users) |
zasięg (%) |
odsłony krajowe mobilne |
1 |
onet.pl |
13 515 611 |
63,91% |
208 391 290 |
2 |
wp.pl |
11 872 870 |
56,14% |
177 115 082 |
3 |
tablica.pl |
6 872 814 |
32,50% |
100 497 656 |
4 |
allegro.pl |
12 309 145 |
58,20% |
82 245 774 |
5 |
interia.pl |
7 403 153 |
35,00% |
62 695 482 |
6 |
fotka.pl |
845 724 |
4,00% |
59 365 239 |
7 |
gazeta.pl |
10 069 895 |
47,61% |
51 291 348 |
8 |
pudelek.pl |
2 440 693 |
11,54% |
31 412 071 |
9 |
o2.pl |
4 122 168 |
19,49% |
27 747 212 |
10 |
photoblog.pl |
1 295 602 |
6,13% |
23 566 810 |
11 |
ulub.pl |
1 647 543 |
7,79% |
17 185 108 |
12 |
sport.pl |
1 925 650 |
9,11% |
14 912 393 |
13 |
otomoto.pl |
4 483 950 |
21,20% |
12 220 402 |
14 |
tvn24.pl |
3 146 626 |
14,88% |
11 395 251 |
15 |
filmweb.pl |
4 662 720 |
22,05% |
10 188 957 |
16 |
plotek.pl |
1 616 528 |
7,64% |
9 843 011 |
17 |
chomikuj.pl |
6 792 028 |
32,11% |
9 028 767 |
18 |
orange.pl |
3 604 692 |
17,04% |
8 671 353 |
19 |
lajt.pl |
- |
- |
8 622 738 |
20 |
nocoty.pl |
2 856 831 |
13,51% |
6 243 207 |
Dołącz do dyskusji: Allegro z GG, Wirtualna Polska i Onet.pl z 200 mln odsłon mobilnych, Grupa Gazeta.pl ze 100 mln