Amazon kupuje Zappos
Amazon.com za 928 milionów dolarów kupi zajmujący się sprzedażą butów przez internet serwis Zappos.com.
W środę obie strony poinformowały o transakcji, która będzie największym przejęciem w historii Amazon.
Uruchomiony 10 lat temu Zappos zyskał sobie sporą popularność, m.in. dzięki wprowadzeniu korzyści dla kupujących takich jak darmowe wysyłki i zwroty czy spersonalizowany serwis.
Z kolei Amazon bez powodzenia próbował wejść na teren zdominowany przez Zappos, uruchamiając w 2007 roku oddzielną witrynę Endless.com, na której sprzedawał buty i damskie torebki. Z danych firmy badawczej comScore wynika, że w czerwcu Zappos zanotował 4,5 miliona odwiedzin, w porównaniu do zaledwie 770 tysięcy w przypadku Endless.com.
Po sfinalizowaniu transakcji, które planowane jest na jesień bieżącego roku, skład zespołu kierowniczego Zappos pozostanie bez zmian, a serwis zachowa swoją markę i będzie funkcjonował jako niezależny oddział Amazon. Obecnie Zappos zatrudnia ponad 1,3 tys. pracowników, a na składzie ma ponad 3 miliony par butów, damskich torebek, elementów odzieży i akcesoriów od 1.136 marek.
Dołącz do dyskusji: Amazon kupuje Zappos