Answear wyszedł na plus. Sprzedaż 52 proc. w górę
Platforma e-commerce Answear.com, z odzieżą i produktami home&lifestyle, w zeszłym kwartale br. osiągnęła wzrost przychodów o 52,1 proc. do 271,1 mln zł, a jej wynik netto poszedł w górę z 3,34 mln zł straty do 3,43 mln zł zysku.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/answear-sklep655.png)
Przychody Answear.com były minimalnie niższe (o 0,1 mln zł) od konsensusu prognoz analityków zebranych przez PAP Biznes. Zysk EBITDA wyniósł 15,3 mln zł (konsensus zakładał 13,8 mln zł), zysk operacyjny - 11,8 mln zł (wobec 10,4 mln zł konsensusu), a zysk netto - 3,43 mln zł (konsensus wynosił 3,8 mln zł).
Spółka osiągnęła 5,6 proc. marży EBITDA, podczas gdy konsensus zakładał 5,1 proc.
Na Answear coraz więcej marek premium
W I kw. 2023 r. Answear zwiększał udział marek premium w ofercie, który na koniec minionego kwartału wyniósł 59 proc. wobec 54 proc. w zeszłym roku. Doprowadziło to do wzrostu średniej wartości zamówienia, która po I kw. 2023 r. wyniosła 335 zł, oznacza to wzrost o 20 zł względem całego 2022 r.
Nowe rynki odpowiadały za 9,4 proc. sprzedaży w okresie trzech pierwszych miesięcy 2023 r.
"W minionym kwartale spółka rozpoczęła również proces nabycia ZCP (Zorganizowana Część Przedsiębiorstwa) Fashion Trends Group, w skład którego wchodzą marki Sneakerstudio i PRM. Answear.com dzięki przejęciu rozszerzy swoją działalność o nowy segment i grupy klientów – w szczególności Gen Z oraz klientów zainteresowanych produktami premium oraz luksusowymi" - napisano w komunikacie prasowym.
11 maja walne zgromadzenie wyraziło zgodę na sfinansowanie akwizycji w całości akcjami Answear.
W komunikacie spółka zaznaczyła, że rosnące przychody ze sprzedaży pozwoliły jej na zwiększenie budżetu marketingowego do poziomu 40,5 mln zł w I kw. 2023 r. wobec 28,5 mln zł w analogicznym okresie zeszłego roku. W zeszłym kwartale platforma przeprowadziła szeroko zasięgową kampanię reklamową, również na swoich nowych rynkach.
W całym ub.r. Answear osiągnął wzrost przychodów z 683,52 do 973,45 mln zł i zysku netto z 22,88 do 25,87 mln zł.
Spółka od ponad dwóch lat jest notowana na warszawskiej giełdzie. Od początku stycznia br. jej kurs urósł o 39 proc., a przez minione 12 miesięcy - o 87 proc.
Dołącz do dyskusji: Answear wyszedł na plus. Sprzedaż 52 proc. w górę