„Apetyt na życie” nie jest hitem
Nowy obyczajowy serial TVP 2 „Apetyt na życie” po czterech odcinkach ma tylko 1,08 mln widzów, czyli znacznie mniej niż propozycje głównych konkurentów Dwójki.
Serial nadawany jest od marca br. w nowym paśmie serialowym - w poniedziałki i wtorki o 18.45. Po czterech epizodach jego udział w rynku w grupie 4+ wynosi 7,37 proc., a w grupie komercyjnej 16-49 jest jeszcze niższy, bo kształtuje się na poziomie 6,41 proc. - wynika z danych AGB Nielsen Media Research dla portalu Wirtualnemedia.pl. W analogicznym okresie ub.r. w tym paśmie TVP 2 miała prawie dwa razy lepsze wyniki, bowiem oglądało ją 1,96 mln widzów, a udział kanału wynosił odpowiednio 13,42 proc. i 10,01 proc.
W czasie emisji „Apetytu na życie” Dwójka wypada pod względem udziału w rynku znacznie słabiej niż jej główni konkurenci. Liderem pasma jest TVN, który pokazuje wtedy „Detektywów” i „Fakty”, osiągając 26,23 proc. udziału., na drugim miejscu plasuje się TVP 1 („Jaka to melodia?”, „Wieczorynka”; 25,53 proc.), a na trzecim - Polsat („Wydarzenia”; 19,72 proc.).
Z danych telemetrycznych wynika, że serial będący w założeniu produkcją wielkomiejską śledzą głównie kobiety, widzowie powyżej 45. roku życia, mieszkańcy wsi i małych miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.
Mimo nie najlepszych wyników oglądalności, na razie TVP 2 nie zamierza zmieniać pory emisji „Apetytu na życie”.
Widownia „Apetytu na życie” odcinek po odcinku
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Data | AMR | SHR % | SHR % |
01-03-2010 | 1 296 890 | 8,47% | 7,30% |
02-03-2010 | 1 134 097 | 7,88% | 6,50% |
08-03-2010 | 783 018 | 5,55% | 4,49% |
09-03-2010 | 1 101 885 | 7,49% | 7,19% |
średnia | 1 077 894 | 7,37% | 6,41% |
Oglądalność konkurencji w czasie emisji serialu
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVN | 3 837 819 | 26,23% | 23,83% |
TVP 1 | 3 709 214 | 25,35% | 24,13% |
Polsat | 2 885 510 | 19,72% | 19,93% |
TVP 2 – Apetyt na życie | 1 077 894 | 7,37% | 6,41% |
Profil widowni „Apetytu na życie”
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 34,98% | 73 |
Kobiety | 65,02% | 125 | |
Wiek | 4-9 | 1,32% | 22 |
10-15 | 3,70% | 53 | |
16 - 19 | 3,86% | 67 | |
20 - 24 | 2,03% | 25 | |
25 - 29 | 3,54% | 40 | |
30 - 34 | 3,75% | 46 | |
35 - 39 | 5,73% | 81 | |
40 - 44 | 6,38% | 99 | |
45 - 49 | 8,58% | 121 | |
50 - 54 | 10,91% | 132 | |
55 - 59 | 10,20% | 135 | |
60+ | 39,99% | 205 | |
Wlk. miasta | Wieś | 44,08% | 113 |
< 50 tys. | 26,09% | 108 | |
50-100 tys. | 6,49% | 76 | |
100-200 tys. | 5,37% | 67 | |
> 200 tys. | 17,96% | 88 | |
Zawód | Top management | 5,31% | 68 |
Pracownicy średniego szczebla | 10,82% | 75 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 17,41% | 86 | |
Emeryci | 47,13% | 189 | |
Inni | 19,34% | 59 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 52,81% | 115 |
Średnie | 32,89% | 111 | |
Wyższe | 9,29% | 81 | |
Inne | 5,02% | 39 |
Dołącz do dyskusji: „Apetyt na życie” nie jest hitem