App Store: 10 tys. aplikacji i 300 mln pobrań
Już ponad 300 milionów aplikacji zostało pobranych z liczącego sobie 10 tysięcy katalogu należącego do Apple internetowego sklepu App Store.
Dla porównania w dniu premiery serwisu (11 lipca b.r.), znajdowały się w nim 552 aplikacje - informuje serwis MarketingVOX.
Firma Steve'a Jobsa pochwaliła się wynikami swojego sklepu online w całostronicowej reklamie zamieszczonej w piątkowych wydaniach dzienników 'The New York Times' i 'The Wall Street Journal'. Apple nie ujawniło jednak jaki odsetek spośród pobranych aplikacji stanowią te, za które zapłacili użytkownicy, a jaki te, które są darmowe.
App Store jest miejscem, w którym programiści mogą umieścić stworzone przez siebie aplikacje przeznaczone na iPhone'y i iPody Touch. Sami decydują, czy chcą je udostępnić za darmo czy też sprzedawać. W tym drugim przypadku otrzymują oni 70 procent zysków, a pozostałe 30 procent trafia na konto Apple.
Obecnie 24 procent aplikacji dostępnych w serwisie można pobrać za darmo. Kolejne 35 procent kosztuje 0,99 dolara, a przeciętny koszt jednej aplikacji (łącznie z darmowymi) wynosi 3,12 dolara. Z kolei najwięcej aplikacji znajduje się w kategoriach gry i rozrywka (łącznie 3.454) oraz narzędzia (1.013).
źródło: MarketingVOX
Dołącz do dyskusji: App Store: 10 tys. aplikacji i 300 mln pobrań