SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Apple przed Google i Microsoftem. Facebook urósł najbardziej, Twitter i Samsung w dół (TOP100 najcenniejszych marek)

Apple wyprzedziło Google w rankingu najcenniejszych marek na świecie według Millward Brown. Wartość marki Facebook wzrosła w ciągu roku o 99 proc. Wszystkie 100 brandów z listy jest warte łącznie 3,3 bln dolarów, o 14 proc. więcej niż przed rokiem.

Wartość marki Apple oszacowano na prawie 247 mld dolarów, o 67 proc. więcej niż w ub.r., co pozwoliło brandowi awansować z drugiego na pierwsze miejsce, wyprzedzając markę Microsoft, której wartość wzrosła o 9 proc. do 173,6 mld dolarów. Apple wygrało już w br. dwa inne rankingi najbardziej wartościowych marek (patrz linki poniżej).

- Apple nadal „rządzi” w tej kategorii dzięki temu, że wprowadza innowacje i jest liderem zmian, wprowadzając je w taki sposób, który przynosi realne korzyści konsumentom. Zaspokaja ich potrzeby emocjonalne i racjonalne, a ponadto ułatwia życie w sposób przyjemny i istotny dla konsumentów. Apple wyraźnie komunikuje, czym jest i wciąż podejmuje wysiłki w celu odświeżenia swojego przekazu. Dzięki temu jest w stanie utrzymać swoją wyróżnialność, dzięki której marka Apple jest tak bardzo pożądana przez konsumentów - skomentowała to Doreen Wang, koordynująca opracowywanie rankingu BrandZ w firmie Millward Brown.

W pierwszej dziesiątce duże wzrosty wartości swoich marek oprócz Apple osiągnęły Microsoft (o 28 proc., do 115,5 mld dolarów) i Verizon (o 36 proc., do 86 mld dolarów). Ten drugi w efekcie awansował o cztery pozycje. Natomiast spadki zanotowały IBM (o 13 proc., do 94 mld dolarów) i McDonald’s (o 5 proc., do 81,2 mld dolarów), a ta druga marka spadła o cztery miejsca.

W całym rankingu najbardziej urosła wartość marki Facebook (znajdującej się na 12. miejscu) - o 99 proc., do 71,1 mld dolarów. Za to procentowo największe spadki zanotowały Samsung (45. pozycja) - o 17 proc., do 21,6 mld dolarów, oraz Twitter (92. miejsce) - też o 17 proc., do 11,4 mld dolarów.

Całkowita wartość 100 marek z zestawienia wyniosła 3,3 bln dolarów, czyli o 14 proc. więcej niż w 2014 roku oraz o 126 proc. więcej w stosunku do pierwszego rankingu opracowanego 10 lat temu.

W skali roku najwięcej zyskały marki technologiczne - 24 proc., a ich łączna wartość przekroczyła miliard dolarów. W rankingu po raz pierwszy pojawił się chiński gigant handlu internetowego Alibaba, którego markę wyceniono na 66,4 mld dolarów (co dało 14. miejsce), czyli więcej niż Amazon i Walmart.

W sumie na liście znalazło się 14 chińskich marek (w 2006 roku była tylko jedna), podczas gdy liczba tych europejskich zmalała w tym okresie z 35 do 24. W skali roku łączna wartość europejskich brandów zmalała o 9,3 proc., a amerykańskich wzrosła o 19 proc.

Ranking BrandZ Top 100 jest oparty na badaniu Millward Brown uwzględniającym zarówno dane finansowe firm, jak też opinie z wywiadów z ponad 3 mln potencjalnych i aktualnych konsumentów z całego świata. Wskaźnik Brand Contrubition ma wartość od 1 do 5,5 i określa wpływ samej marki na wartość i wyniki finansowe jej produktów.

Dołącz do dyskusji: Apple przed Google i Microsoftem. Facebook urósł najbardziej, Twitter i Samsung w dół (TOP100 najcenniejszych marek)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl