Formuła 1 może trafić do Apple TV+
Koncern Apple, do którego należy m.in. serwis streamingowy Apple TV+, jest zainteresowany pozyskaniem globalnych praw do transmisji Formuły 1. Business F1 doniósł, że firma jest gotowana na ten cel przeznaczyć nawet 2 mld dol. rocznie. Liczbą subskrybentów platformy znacznie wzrosła dzięki licencji na Major League Soccer.
Jeśli Apple rzeczywiście będzie wydać 2 mld dol. rocznie na licencje, to Formula 1 Group będzie zarabiać na globalnych prawach sportowych dwa razy więcej niż obecnie. W 2022 roku Apple pozyskał globalne prawa do MLS na 10 lat. Płaci za nie 250 mln dol. rocznie.
Sports Business Journal poinformował, że w lipcu liczba subskrybentów MLS Season Pass była bliska miliona. 21 lipca Lionel Messi zadebiutował w Interze Miami. Analitycy firmy Antenna szacują, że tego dnia Apple TV+ pozyskał 110 tys. nowych subskrybentów. Menadżerowie firmy z nadgryzionym jabłkiem w logo chcą pozyskać licencje, która wygenerowałaby takie zainteresowanie nie tylko w USA, ale także w innych rynkach.
Apple TV+ daleko za rywalami
Inwestycja w popularne na całym świecie prawa, może poprawić pozycję Apple TV+ względem Netfliksa, Amazon Prime Video, Disney+ i HBO Max (w Stanach Zjednoczonych Max). W drugim kwartale 2023 roku firma miała przychody w wysokości 81,8 mld USD, co oznacza spadek o 1 proc. rok do roku.
Apple pochwaliła się wówczas miliardem płatnych subskrypcji swoich usług, w tym Apple TV+, Apple Music, Apple Arcade, Apple News i iCloud+. Dokładnych danych odnośnie Apple TV+, koncern nie podaje. W zeszłym roku było to około 25 mln subskrybentów plus 50 mln osób uzyskujących dostęp do serwisu promocyjnie. Na przykład po zakupie iPhone'a. Dla porónania Netflix ma 238 mln abonentów, Amazon Prime Video ponad 200 mln, Disney+ 146,1 mln, a Warner Bros. Discovery (m.in. HBO Max, Max, Discovery+) 95,8 mln.
W ostatnich latach Polacy mogli oglądać wyścigi Formuły 1 na antenie płatnego kanału Eleven Sports 1, od marca transmisje są dostępne w serwisie streamingowym Viaplay. Firma NENT Group (obecnie Viaplay Group) pochwaliła się nabyciem praw do pokazywania wyścigów Formuły 1 w latach 2023-2025 na początku maja 2021 roku.
Niedawno platforma zdecydowała, że wycofa się m.in. z polskiego rynku, skupiając na działalności w Skandynawii i Holandii. Viaplay może sprzedać posiadane przez siebie licencje (m.in. Bundesliga, Premier League, Formuła 1, gale KSW) innym nadawcom lub serwisom streamingowym. Z nieoficjalnych informacji Sportowe Fakty WP wynika, że Viaplay może zniknąć z Polski do końca 2023 roku.
Dołącz do dyskusji: Formuła 1 może trafić do Apple TV+