SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Arksteel przejmuje Point Group

Jedna z najbardziej tajemniczych spółek na rynku medialnym, Platforma Mediowa Point Group wchodzi na giełdę przez fuzję z Arksteelem.

Formalnie giełdowy Arksteel przejmie Platformę Mediową Point Group. Jednak w praktyce, po uwzględnieniu wielkości obu firm, skutkiem ich połączenia będzie przejęcie Arksteelu przez jedną z najbardziej dynamicznych firm na polskim rynku marketingu i reklamy - podała "Rzeczpospolita".

Arksteel nie prowadzi działalności od lat. Szukał cały czas inwestora. Jeszcze przed wakacjami spółkę chciał przejąć ukraiński Związek Przemysłowy Donbasu i za jej pośrednictwem zamierzał wprowadzić Hutę Częstochowa na parkiet. Jednak w czerwcu tego roku wycofał się. Ratunkiem dla giełdowej spółki okazał się Point Group. Wartość rynkowa Arksteelu, według danych z wtorku, to 19,23 mln zł przy cenie za jeden papier sprzed ogłoszenia fuzji 2,95 zł.

Point Group podaje, że pierwszej połowie 2006 roku przychody firmy wyniosły ponad 16 mln zł, a zysk brutto przekroczył 4 mln zł. Wyniku netto nie podaje.

Wg "Rz" działająca od 1997 Platforma Mediowa Point Group o wejściu na giełdę mówiła już od kilku miesięcy. Jej plany miała uwiarygodnić czerwcowa przeprowadzka do prestiżowego kompleksu biurowców Jerozolimskie Business Park. Wczoraj okazało się, że chcąc ominąć długotrwałe procedury i kontrole związane z giełdowym debiutem, spółka zdecydowała się przejąć inną, zarejestrowaną na giełdzie, firmę. Zresztą Arksteel, który nie prowadzi żadnej działalności operacyjnej, od kilku miesięcy i tak utrzymuje się z pożyczek od Point Group. Uzasadniając decyzję o połączeniu, spółki napisały m.in., że Arksteel chce zmienić profil na bardziej atrakcyjny i odzyskać długoterminową zdolność do regulowania zobowiązań. Komunikat podpisał już jako nowy prezes Arksteelu, szef i założyciel Point Group Michał M. Lisiecki.

Po połączeniu spółek, majątek Point Group zostanie przeniesiony na Arksteel, a kapitał firmy zostanie podwyższony przez nową emisję akcji. Point Group zniknie z Krajowego Rejestru Sądowego. Połączona firma będzie na razie działać dalej jako Arksteel. Jak poinformowała Agnieszka Dubik, koordynator ds. PR i patronatów w Point Group, procedura połączeniowa zakończy się na przełomie 2006 i 2007 roku.

Point Group zaczynał swą działalność od biznesu wydawniczego. Jego pierwszym magazynem było bezpłatne początkowo pismo dla studentów "Dlaczego". Dziś, poza nim, firma wydaje m.in. magazyn kolorowy "The Warsaw Point" rozkładany m.in. w stołecznych pubach i restauracjach. Ma też kierowany do młodzieży portal korba.pl. Od marca tego roku wydawnictwo reaktywowało także młodzieżowymiesięcznik "Machina". Działalność wydawniczą i medialną prowadzi jako Media Point Group.

Jednocześnie jeszcze pod koniec lat 90. firma zaczęła angażować się w akcje promocyjne kierowane do młodych odbiorców i utworzyła agencję Point Promotion.

Dziś w skład Platformy Mediowej Point Group wchodzi, prócz gałęzi wydawniczej, pięć innych podmiotów: agencja reklamową BTL Group, Mobile Point Group (tę gałąź stanowi przejęta przez firmę w czerwcu 2005 roku agencja marketingu mobilnego adMobile), Online Point Group, Distribution Point Group i Studio Point Group. Założycielem i właścicielem firmy jest Michał M. Lisiecki - czytamy w "Rz".

Dołącz do dyskusji: Arksteel przejmuje Point Group

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl