Armia Zbawienia plakatami i tagiem #TheDress walczy z przemocą wobec kobiet
Armia Zbawienia opublikowała plakat wykorzystujący viralowy efekt pasiastej sukienki, aby zwrócić społeczną uwagę na problem przemocy domowej wobec kobiet.
Plakat opublikowany przez Armię Zbawienia przedstawia posiniaczoną dziewczynę ubraną w sukienkę w białe i złote pasy. Fotografii towarzyszy pytanie: „Dlaczego tak trudno zobaczyć czarne i niebieskie?”.
Plakat nawiązuje bezpośrednio do zdjęcia, które wcześniej pojawiło się w serwisach społecznościowych. Przedstawiało ono sukienkę, która dzięki złudzeniu optycznemu raz wydawała się biało-złota, innym razem zaś niebiesko-czarna. Fotografia opatrzona hashtagiem #TheDress szybko obiegła internet osiągając efekt viralowy.
Is it so hard 2 see black & blue? 1 in 6 women are victims. #StopAbuseAgainstWomen #blackandblue #whiteandgold pic.twitter.com/HoYNXBQRIE
— TheSalvationArmySA (@SalvationArmySA) marzec 6, 2015
Popularność zmieniającej kolory sukienki wykorzystała w swoim plakacie Armia Zbawienia. Za pomocą plakatu zwraca ona uwagę na problem przemocy domowej, z którą według statystyk styka się jedna na sześć kobiet. Wkrótce po opublikowaniu pierwszego plakatu na koncie Armii Zbawienia na Twitterze pojawił się drugi. Umieszczono na nim odpowiedź na wspomniane wcześniej pytanie. Brzmi ona: „Ponieważ one ukrywają to pod białym i złotym”.
Why is it so hard to see black&blue?#TheDress #StopAbuseAgainstWomen #TheDressIsBlueAndBlack #TheDressIsWhiteAndGold pic.twitter.com/CJGvXne3Hw
— TheSalvationArmySA (@SalvationArmySA) marzec 6, 2015
Akcja Armii Zbawienia zdobyła duże uznanie na Twitterze. Użytkownicy chętnie przesyłają dalej opublikowane plakaty, chwalą też organizację za pomysł i kreatywność.
Dołącz do dyskusji: Armia Zbawienia plakatami i tagiem #TheDress walczy z przemocą wobec kobiet