„Auto-Moto” nowym liderem miesięczników motoryzacyjnych, „Motor” na czele tygodników
W lipcu 2014 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycję lidera awansował magazyn „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w lipcu br. pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2013 roku zwiększyła się o 4,03 proc. i wyniosła 102 945 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 3,71 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 74 377 egz.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Wśród miesięczników pierwsze miejsce należało do magazynu „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), który rok wcześniej był drugi. Jego wynik sprzedażowy w lipcu br. wyniósł 40 839 egz., po spadku o 6,35 proc.
Z trzeciej na drugą lokatę w analizowanym okresie awansował „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 40 122 egz., po wzroście o 2,29 proc.
Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), który w lipcu ub.r. był liderem. Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 21,60 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 36 648 egz.
Natomiast największy wzrost w segmencie miesięczników - o 17,37 proc. do 9 296 egz. - odnotował „Automobilista” (Automobilista). W zestawieniu uplasował się on na miejscu szóstym - ostatnim.
Wirtualnemedia.pl | lipiec | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 193 460 | 102 945 | 102 945 | 181 931 | 98 958 | 98 958 |
Auto Świat | 131 969 | 77 483 | 74 377 | 131 006 | 82 239 | 77 239 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 85 993 | 40 839 | 40 839 | 80 000 | 43 607 | 43 607 |
Top Gear | 65 994 | 40 122 | 40 122 | 73 993 | 39 858 | 39 222 |
Auto Świat Poradnik | 69 969 | 36 648 | 36 648 | 69 040 | 46 746 | 46 746 |
Auto Motor i Sport | 53 500 | 28 013 | 28 013 | 57 520 | 29 121 | 29 121 |
Świat Motocykli | 33 500 | 18 950 | 18 950 | 32 500 | 17 391 | 17 391 |
Automobilista | 20 380 | 9 296 | 9 296 | 20 000 | 7 920 | 7 920 |
W lipcu 2014 roku w porównaniu do czerwca 2014 roku sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 0,97 proc., a wynik „Auto Świata” - o 0,37 proc.
Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 26,17 proc.) pochwalić się mógł „Świat Motocykli” (Agora), a jedyny spadek odnotował tutaj „Top Gear” - było to 4,38 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2014 | |||||
ZKDP | lipiec | czerwiec | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 193 460 | 102 945 | 102 945 | 193 710 | 104 153 | 103 953 |
Auto Świat | 131 969 | 77 483 | 74 377 | 128 572 | 79 054 | 74 652 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 85 993 | 40 839 | 40 839 | 83 000 | 38 024 | 37 824 |
Top Gear | 65 994 | 40 122 | 40 122 | 82 473 | 41 960 | 41 960 |
Auto Świat Poradnik | 69 969 | 36 648 | 36 648 | 67 983 | 32 061 | 32 061 |
Auto Motor i Sport | 53 500 | 28 013 | 28 013 | 53 774 | 27 029 | 27 029 |
Świat Motocykli | 33 500 | 18 950 | 18 950 | 31 000 | 15 020 | 15 020 |
Automobilista | 20 380 | 9 296 | 9 296 | 19 650 | 7 805 | 7 805 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Auto-Moto” nowym liderem miesięczników motoryzacyjnych, „Motor” na czele tygodników