SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W tych miastach najwięcej awarii UPC i Vectry? „Pojedyncze zdarzenia”

Downdetector.pl publikuje na bieżąco dane o awariach poszczególnych usług, stron czy aplikacji. W przypadku UPC Polska i Vectra mają one dotykać często mieszkańców m.in. Warszawy, Gdańska czy Wrocławia. Biura prasowe obu firm zapewniają Wirtualnemedia.pl, że ich sieci działają prawidłowo, a usterki mogą być spowodowane indywidualnymi okolicznościami.

Wykres na portalu Downdetector.pl Wykres na portalu Downdetector.pl

Sieci kablowe w Polsce są nie dostawcami płatnej telewizji, ale także szybkiego internetu. Według downdetector.pl w przypadku UPC Polska, 87 proc. zgłoszonych awarii dotyczy internetu, 12 proc. telewizji, a 1 proc. przerwy w nadawaniu. Najczęściej takie sytuacje mają mieć miejsce w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Bydgoszczy, Gliwicach i Chorzowie.

W konkurencyjnej Vectrze także na internet przypada większość awarii (77 proc.). Kolejne miejsca zajmują: telewizja (14 proc.), internet mobilny (9 proc.). Najwięcej zgłoszeń dotyczy: Warszawy, Poznania, Wrocławia, Stargardu, Szczecina, Gdańska, Gdyni, Radomia i Olsztyna.

Na wspomnianym wyżej portalu niektóre awarie potwierdzają użytkownicy w komentarzach. - Co chwilę od 3 tygodni wywala neta kilka razy dziennie. Na pomocy tylko mówią, żeby wykonać reset routera. Jak się mówi, że to nic nie da, to oni dalej swoje, jak upośledzeni. UOKiK powinien coś z nimi zrobić - narzekał kilka dni temu na UPC użytkownik o nicku Mario G.

- Codziennie od 9 jakieś przerwy w internecie. Co tam jakiś dowcipniś pracuje, że od 9 sobie robi jakiś restart serwerów czy o co chodzi? Bo to jest niemożliwe żeby codziennie o tej samej porze były takie problemy przypadkiem! - ocenił z kolei Vectrę internauta o nicku universum0.

„Jesteśmy zaangażowani w poprawę jakości naszej sieci”

Jak operatorzy odnoszą się do takiej krytyki? - Wszystkie zgłoszenia dotyczące naszych usług traktujemy priorytetowo i z największą uwagą. Każda tego typu informacja wymaga weryfikacji, a niekiedy bezpośredniego kontaktu z klientem. Z tego względu w przypadku wystąpienia problemów opieramy się głównie na naszych wewnętrznych statystykach i rejestrze zgłoszeń. Nasz zespół został przeszkolony, by odpowiednio weryfikować dane i pozostaje do dyspozycji klientów - informuje Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Vectry.

Firma tłumaczy, że problemy mogą mieć charakter indywidualny. - Jesteśmy zaangażowani w ciągłą poprawę jakości naszej sieci i jej niezawodności. Nasza infrastruktura jest stale monitorowana przez ekspertów z działu technicznego. Obecnie, według naszych danych, sieć działa prawidłowo i nie potwierdzamy awarii w wyżej wymienionych miastach. Niedogodności, które napotkali nasi użytkownicy, korzystający ze wspomnianego portalu mogą być pojedynczymi zdarzeniami, spowodowanymi indywidualnymi okolicznościami, które już wyjaśnia nasz zespół obsługowy – wyjaśnia operator.

UPC: Prace wykonywane są w godzinach najmniejszego ruchu

Część internautów twierdzi na łamach Downdetector.pl, że w ostatnich miesiącach niemal codziennie mają problemy z internetem od UPC Polska. Zdaniem operatora, nawet jeśli dochodzi do prac technicznych, to najczęściej w nocy. Przeważnie firma informuje o nich z wyprzedzeniem klientów w serwisie Moje UPC.

- Dzięki wieloletnim inwestycjom w najnowocześniejszą infrastrukturę dysponujemy siecią szerokopasmową zapewniającą niezawodną jakość usług nawet w przypadku wyjątkowych potrzeb naszych klientów i ponadstandardowych sytuacji, czego przykładem był czas pandemii. Nasza sieć działa prawidłowo a planowe prace wykonywane są w godzinach najmniejszego ruchu sieciowego i dokładamy starań, żeby trwały jak najkrócej – tłumaczy biuro prasowe operatora Play, który przejął UPC Polska.

Czy można brać na poważnie dane z Downdetector.pl?

Firma sugeruje, że nie należy zbyt poważnie podchodzić do treści opublikowanych na łamach wspomnianego serwisu. - Serwis downdetector nie jest narzędziem służącym do weryfikacji jakości sieci, także w ujęciu geograficznym. Pytania na temat interpretacji treści i informacji tam zamieszczonych najlepiej kierować do samego serwisu – wyjaśnia Play i UPC.

- Downdetector to najpopularniejsza na świecie platforma informacji o stanie usług online, przyciągająca setki milionów użytkowników, którzy chcą zrozumieć stan swojego połączenia internetowego, sieci komórkowej, bankowości internetowej, gier, rozrywki i innych usług online. Analizując dziesiątki milionów miesięcznych raportów o problemach, Downdetector oferuje informacje o stanie w czasie rzeczywistym dla ponad 12 000 usług reprezentujących 47 krajów - można przeczytać na stronie Downdetector.pl.

Firma bazuje na danych przesłanych przez samych użytkowników czy wpisach w mediach społecznościowych typu Twitter. Wykresy przedstawiające awarie UPC czy Vectry są też zgodne z popularnością fraz typu „problemy z internetem” tych operatorów w wyszukiwarce Google. Niektóre dane mogą zaskakiwać. Niedawno na problemy z Polsat Box (wcześniej Cyfrowy Polsat) mieli narzekać często mieszkańcy Dublina i Rotterdamu. Niewykluczone, że pewne kłopoty dotknęły Polonii, która chętnie wywozi dekodery polskich platform satelitarnych do innych europejskich krajów. Usługa mogła też być mylona z Polsat Box Go, który podobnie jak inne serwisy streamingowe, podczas wyjazdów na terenie Unii Europejskiej, jest dostępny dla klientów.

Dołącz do dyskusji: W tych miastach najwięcej awarii UPC i Vectry? „Pojedyncze zdarzenia”

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
OMG
Co za idiotyczny artykuł - w tych miastach jest więcej awarii, bo to duże miasta i jest tam więcej użytkowników.
11 6
odpowiedź
User
Niefan
UPC to była tragedia, minimum raz dziennie był problem z dostępem do sieci i to jako usługa biznesowa. Było oczywiście SLA 6h, ale w dzisiejszych czasach to wieczność (zwłaszcza jak dostęp do sieci jest elementem biznesu).
Wsparcie to komedia - najpierw robot na wejściu (co za głupota), potem resetuj modem - ojej nie pomogło?, dziwne u nas wszystko OK. Pseudo światłowód (czyli światło do budynku, a do lokalu po miedzi) ciągle miał problem z utrzymaniem prędkości.

Wymiana na FTTH od konkurencyjnego brandu to jednak najlepsze rozwiązanie - od 6 miesięcy nie zniknął ani razu, routera nie trzeba restartować itd.
9 7
odpowiedź
User
Tola
UPC w Warszawie ma arie kilka razy w tygodniu. Zero reakcji.
8 4
odpowiedź