Axel Springer Polska opublikował nieprawdziwe dane
Zarząd ZKDP zdecydował się ukarać upomnieniem spółkę Axel Springerza opublikowanie nieprawdziwych danych w cenniku reklam nr 9dziennika Fakt.
Zestawienie to w maju br. roku trafiło do reklamodawców. Możnaje było także ściągnąć z internetowej strony firmy - informuje wkomunikacie ZKDP
Sprawę zasygnalizowali ZKDP dwaj wydawcy: Agora (GazetaWyborcza) oraz Media Express (Super Express). Ich sprzeciwwzbudziło zamieszczenie w reklamie zaniżonych danych orozpowszechnianiu wydawanych przez nich pism. W pozycjizatytułowanej: Dane marketingowe Faktu pojawiły się bowieminformacje niezgodne ze stanem faktycznym. Dane dotyczące poziomusprzedaży Gazety Wyborczej i Super Expressu między styczniem 2005r. a lipcem 2006 zaniżono o kilkanaście, a te dotyczące Faktupodniesiono o kilka tysięcy. Informacje te nie zgadzały się zoficjalnymi danymi ZKDP publikowanymi w programie Teleskop.
W skardze z 22 maja br. Agora zakwestionowała także informacje oogólnopolskim nakładzie Faktu.
- Podano, że jest to od 650 do 120 000 000 egzemplarzy niewskazując do jakiego okresu ten nakład się odnosi - argumentowałwydawca Gazety Wyborczej, dodając, że takie potraktowanie tychinformacji wprowadza czytelników i reklamodawców w błąd, co możewpływać na atrakcyjność rynkową wydawanego przez niego tytułu.
Podobne zastrzeżenia miał także wydawca Super Expressu. SpółkaMedia Express 25 maja br. również skierowała do ZKDP skargę w tejsprawie, zwracając uwagę na zaniżenie danych sprzedażowych.
Oba wnioski wydawnictwo Axel Springer uznało za zasadne. Wwyjaśnieniu datowanym na 5 czerwca br. i przesłanym zarządowi ZKDPstwierdzono, że informacje umieszczone w cenniku reklam oraz wprezentacji handlowej z maja były błędne. Zdaniem wydawnictwa, byłto efekt pomyłki pracownika biura reklamy. Spółka przeprosiła zazaistniałą sytuację i zapewniła, że dołoży starań, aby podobnewpadki nie zdarzały się w przyszłości.
Zarząd ZKDP uznał, że w cenniku nr 9 wydawca Faktu naruszyłjednak standardy ZKDP. Zamieścił bowiem dane niezgodne ze stanemfaktycznym, a w dodatku podparł je autorytetem ZKDP. W tej sytuacjiZarząd zakazał rozpowszechniania tak skonstruowanych informacji iukarał spółkę karą upomnienia. Wydawcę zobowiązano także dopoinformowania o zaistniałym przewinienia na swoich stronachinternetowych.
Dołącz do dyskusji: Axel Springer Polska opublikował nieprawdziwe dane