SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Barwy szczęścia” pokonały “Na Wspólnej”. Milion widzów więcej

Serial TVP 2 “Barwy szczęścia” utrzymał ponad milionową przewagę w oglądalności nad emitowanym o tej samej porze serialem TVN “Na Wspólnej”. Ta druga produkcja miała jednak dwa razy wyższe wpływy reklamowe.

W okresie od 6 września 2010 r. do 16 czerwca br. serial “Barwy szczęścia”, emitowany w TVP 2 od poniedziałku do czwartku o 20.10, oglądało średnio 4,62 mln widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Udział stacji w czasie emisji produkcji wyniósł 29,39 proc. w grupie 4+ i 25,51 proc. w komercyjnej 16-49. W sezonie 2009/2010 oglądalność “Barw” była wyższa i wyniosła 4,76 mln osób, a ich udział uplasował się na poziomie odpowiednio 30,26 proc. i 27,50 proc.

>>> Koniec “M jak miłość”, widownia serialu spadła o milion


Z kolei nadawany o tej samej porze na antenie TVN konkurencyjny serial “Na Wspólnej” śledziło w tym okresie 3,41 mln widzów, co przełożyło się na 21,88 proc. udziału w grupie 4+ i 21,95 proc. w 16-49. Rok wcześniej obyczajowa produkcja gromadziła 3,56 mln osób, a jej udział wynosił odpowiednio 22,59 proc. i 22,27 proc. 

Barwy szczęścia Wszyscy 4+ 16-49
Rok Miesiąc AMR SHR % SHR %
2010 wrzesień 4 327 581 28,42% 25,92%
2010 październik 4 708 449 29,39% 26,51%
2010 listopad 4 838 884 29,54% 25,61%
2010 grudzień 4 507 037 27,76% 23,90%
2011 styczeń 5 066 795 30,16% 26,18%
2011 luty 5 013 055 29,78% 25,43%
2011 marzec 4 948 270 30,18% 25,75%
2011 kwiecień 4 575 138 29,79% 25,39%
2011 maj 4 103 319 29,66% 25,51%
2011 czerwiec 3 742 145 28,94% 24,41%
Średnia 4 615 680 29,39% 25,51%
WIRTUALNEMEDIA.PL
Na Wspólnej Wszyscy 4+ 16-49
Rok Miesiąc AMR SHR % SHR %
2010 wrzesień 3 103 956 20,53% 20,45%
2010 październik 3 417 563 21,44% 21,97%
2010 listopad 3 519 760 21,60% 21,46%
2010 grudzień 3 562 404 22,01% 21,56%
2011 styczeń 3 740 619 22,37% 22,48%
2011 luty 3 785 739 22,58% 23,05%
2011 marzec 3 637 487 22,32% 22,62%
2011 kwiecień 3 235 703 21,43% 21,30%
2011 maj 2 994 765 22,04% 22,02%
2011 czerwiec 2 862 073 22,53% 22,96%
Średnia 3 414 480 21,88% 21,95%


Najchętniej oglądany odcinek „Barw szczęścia” w badanym okresie wyemitowano 15 lutego br. – zobaczyło go 5,51 mln widzów. Wszystkie 10 najpopularniejszych odcinków tej produkcji przekroczyło granicę 5 mln widzów. Z kolei najchętniej oglądany epizod “Na Wspólnej” zgromadził 4,24 mln osób (pokazano go 23 lutego br.). Granicę 4 mln widzów przekroczyły tylko trzy odcinki tego serialu.  

Barwy szczęścia – top  Wszyscy 4+
Lp. Data AMR SHR %
1 15-02-2011 5 509 758 32,44%
2 04-01-2011 5 507 054 32,19%
3 22-02-2011 5 448 535 31,86%
4 14-03-2011 5 425 469 32,61%
5 18-01-2011 5 425 365 32,66%
6 10-01-2011 5 420 488 32,59%
7 25-01-2011 5 413 972 31,95%
8 28-03-2011 5 413 253 33,19%
9 31-01-2011 5 388 028 31,40%
10 15-11-2010 5 365 150 32,68%
WIRTUALNEMEDIA.PL
Na Wspólnej – top Wszyscy 4+
Lp. Data AMR SHR %
1 23-02-2011 4 241 512 25,31%
2 24-02-2011 4 116 853 24,03%
3 26-01-2011 4 005 740 24,20%
4 03-01-2011 3 991 596 23,44%
5 25-01-2011 3 951 039 23,35%
6 01-02-2011 3 881 846 23,17%
7 29-12-2010 3 869 898 23,25%
8 13-01-2011 3 862 488 23,75%
9 02-12-2010 3 857 811 23,35%
10 24-11-2010 3 851 730 23,07%


Wpływy reklamowe wokół „Barw szczęścia” wyniosły 101,8 mln złotych, zaś przy „Na Wspólnej” były ponad dwa razy wyższe (207,7 mln złotych), z tymże TVP 2 nie mogła przerywać swojego serialu reklamami (dane cennikowe netto, bez rabatów).

>>> Trójmiejski serial Polsatu przegrał z “Wiadomościami” i “Uwagą!”

Oba seriale miały bardzo zbliżone profile widowni. Oglądały je przede wszystkim kobiety (po 67 proc.), osoby powyżej 50. roku życia, ponad połowę ich widowni stanowiły osoby z wykształceniem podstawowym. “Barw szczęścia” cieszyły się największą popularnością na wsi i w średnich miastach, a “Na Wspólnej” oglądano głównie w ośrodkach miejskich.

WIRTUALNEMEDIA.PL Barwy szczęścia Na Wspólnej
ADH % AFF ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 32,83% 68 32,71% 68
Kobiety 67,17% 130 67,29% 130
Wiek  4-9 1,99% 34 2,09% 35
 10-15 3,67% 53 2,59% 38
16 - 19 2,44% 43 2,60% 46
20 - 24 2,85% 36 4,02% 50
25 - 29 4,51% 51 8,17% 92
30 - 34 5,66% 69 7,54% 92
35 - 39 7,05% 97 6,48% 89
40 - 44 5,58% 87 6,01% 93
45 - 49 7,36% 105 5,99% 86
50 - 54 8,94% 110 9,92% 122
55 - 59 9,88% 128 13,65% 178
60+ 40,07% 201 30,94% 155
Wlk. miasta Wieś 50,31% 129 26,08% 67
< 50 tys. 21,02% 87 29,15% 121
50-100 tys. 9,39% 109 10,20% 119
100-200 tys. 5,06% 63 10,91% 136
> 200 tys. 14,22% 70 23,66% 117
Zawód Top management 5,51% 66 7,55% 91
Pracownicy średniego szczebla 12,95% 88 15,45% 104
Pracownicy fizyczni i rolnicy 16,74% 83 17,20% 86
Emeryci 47,46% 187 39,91% 157
Inni 17,35% 55 19,88% 63
Wykształcenie Podstawowe 55,25% 121 52,31% 115
Średnie 27,80% 94 32,14% 109
Wyższe 11,30% 93 10,87% 90
Inne 5,66% 44 4,68% 37


“Barwy szczęścia” i “Na Wspólnej” mają teraz wakacyjne przerwy. Nowe ich odcinki pojawią się w telewizji we wrześniu br.

Dołącz do dyskusji: “Barwy szczęścia” pokonały “Na Wspólnej”. Milion widzów więcej

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
Brawa dla Barw szczęścia.Serial jest super.
Na wspólnej to kicha.
Ogólnie ludzie też wolą Barwy szczęścia,bo zdobyły one bezkonkurencyjnie trzecią już w tym roku telekamerę,pokonując właśnie Na wspólnej,które nie znalazło się nawet na podium.Telekamerę w tym roku także zdobyła Kasia Zielińska dla najlepszej aktorki właśnie za rolę w Barwach szczęścia.

Ale każdy ma swoje własne zdanie.Jeden ogląda to,a drugi tamto.
0 0
odpowiedź
User
anonim
Te wpływy to dlatego Na wspólnej mają wyższe,ponieważ serial jest przerywany dużą ilością reklam.
A Barwy szczęścia na reklamach zarabiają tylko przed i po własnej emisji.
Stąd ta różnica.Jeśli chodzi o ceny spotów reklamowych te te przy Barwach szczęścia są i tak dwa razy większe od cen reklam Na wspólnej.
0 0
odpowiedź
User
Na wspólnej Górą!!!
Ja jednak wolę Na wspólnej, Barwy jakoś mnie nie wciągają!!!
0 0
odpowiedź