BBC, CNN i Euronews łączą siły w informowaniu o zagrożeniach związanych z koronawirusem
CNN International, BBC Global News i Euronews zdecydowały o bezpłatnym przeznaczeniu czasu antenowego na promocję informacji mających na celu zwalczanie pandemii koronawirusa. Wartość przekazanego czasu szacowana jest na 50 mln dolarów. Nadawcy zachęcają inne media do pójścia w ich ślady.
Stacje chcą w ten sposób dotrzeć z informacją o zaleceniach organizacji zwalczających pandemię koronawirusa, do 800 milionów odbiorców. Udostępniony w ramach inicjatywy darmowy czas antenowy pozwoli wesprzeć główne organizacje międzynarodowe oraz krajowe ministerstwa zdrowia.
Zarządzający stacjami podkreślają, że w ostatnich tygodniach, w obliczu pandemii koronawirusa, zapotrzebowanie na rzetelne i sprawdzone wiadomości było bezprecedensowe, stąd decyzja o udostępnieniu darmowego czasu na informację. Kampanie prowadzone w myśl tej współpracy będą emitowane zarówno w telewizji, jak i digitalu, z możliwością dostosowania komunikatów do określonych krajów, regionów i odbiorców. To pierwszy taki przypadek, gdy światowi giganci telewizyjni podejmują wspólną inicjatywę, sygnalizując jednocześnie jak ważna jest dla nich rola w dostarczeniu rzetelnych informacji z zakresu zdrowia. Aby jeszcze bardziej wzmocnić i rozpowszechnić przekaz, zachęcają również innych wydawców i media do przyłączenia się do akcji.
- Rzetelne informacje to jedna z naszych najlepszych broni w tej trudnej walce, którą musimy wspólnie podjąć przeciwko wirusowi. Na antenie naszej stacji opowiadamy, jak aktualnie wygląda sytuacja na świecie, jednak słuszne wydaje nam się również podejmowanie wszelkich działań, które pomogą instytucjom zdrowia rozpowszechniać ich przesłanie tak, aby mogło ono dotrzeć do każdego zakątka globu - powiedział Jim Egan, CEO BBC Global News.
International news coming together - we've teamed up with @cnni and @euronews to set aside $50m worth of advertising for @WHO and others to use in the fight against Covid-19https://t.co/mmHDxMbHYO
— Jim Egan (@jimegan1) April 2, 2020
- Gdziekolwiek jesteśmy, sytuacja, w której się znajdujemy, jest wyjątkowa. Chociaż redakcja CNN niestrudzenie pracuje nad tym, aby dostarczyć ludziom na całym świecie najbardziej aktualne i wiarygodne informacje, ważne jest także promowanie komunikatów organów publicznej służby zdrowia. Mam nadzieję, że wspólny wysiłek oraz współpraca z naszymi konkurentami, przyniosą pozytywne efekty, a nasz łączny globalny zasięg pozwoli na dotarcie do jak największej liczby osób - komentuje Rani Raad, szef CNN International Commercial.
- W tych szczególnie trudnych dla świata czasach ponosimy jeszcze większą odpowiedzialność za przekazywanie odbiorcom stacji dokładnych informacji w czasie rzeczywistym, w dwunastu wersjach językowych. Aby dostarczyć aktualne komunikaty o najnowszych zaleceniach, nasz newsroom pracuje całą dobę, także z organizacjami międzynarodowymi, takimi jak WHO. Kolejnym krokiem jest podjęcie inicjatywy z naszymi wieloletnimi konkurentami: BBC Global News oraz CNN International, żeby osiągnąć wspólny cel - pomóc służbie zdrowia w rozpowszechnianiu ważnych wiadomości. Mamy nadzieję, że naszymi śladami podążą również inne media - dodaje Michael Peters, CEO Euronews.
Jako pierwsza z darmowego czasu antenowego skorzysta Światowa Organizacja Zdrowia, WHO. Wstępna kampania Organizacji, która zostanie wyemitowana przez wszystkich trzech nadawców, będzie oparta o siedem kroków, które pozwolą zapobiegać rozprzestrzenianiu się wirusa. Inne instytucje służby zdrowia mogą dołączyć do akcji kontaktując się z nadawcami poprzez wiadomości e-mail na następujące adresy: internationalsales@bbc.com, cnnicmarketing@turner.com isales@euronews.com.
Dołącz do dyskusji: BBC, CNN i Euronews łączą siły w informowaniu o zagrożeniach związanych z koronawirusem