BBC Worldwide zwiększy inwestycje w ofertę programową
Zwiększenie inwestycji w ofertę programową, wprowadzenie na światowe rynki nowych marek oraz rozwój innowacji cyfrowych - to główne plany BBC Worldwide na przyszłość przedstawione przez Tima Davie, prezesa spółki.
Nowa wizja przyszłości BBC Worldwide zakłada tworzenie nowych marek BBC, generowanie przychodu z przedsięwzięć komercyjnych na całym świecie oraz wykorzystanie nowych sposobów pozyskiwania widzów. Podstawą planów ma być zwiększenie inwestycji w ofertę programową, stworzenie trzech marek konsumenckich oraz zwiększenie zaangażowania w innowacje cyfrowe. Dzięki tym działaniom spółka planuje zwiększyć swój zasięg i uruchomić nowe metody dotarcia do odbiorców.
"Teraz przyszła pora na zmiany, które będą odzwierciedlać szybki rozwój globalnych rynków. Zwiększymy inwestycje w ofertę programową, która stanowi napęd wszystkich naszych działań. Pragniemy w pełni wykorzystać potencjał marek BBC na całym świecie." - powiedział Tim Davie, prezes BBC Worldwide.
Inwestycje w ofertę programową mają wzrosnąć o 30 milionów funtów rocznie, do poziomu 200 milionów funtów. Dzięki temu spółka chce zacieśnić współpracę z partnerami, którzy odpowiadają za powstawanie zawartości programowej, w tym z BBC Productions, producentami niezależnymi oraz własną bazą producencką. Efektem ma być składanie zamówień przez BBC Worldwide zarówno na produkcję i koprodukcję programów tworzonych z myślą o kanałach nadawcy, jak i rozwój oferty nielinearnej.
W związku z tymi planami BBC Worldwide ogłosiła, że zostaje głównym partnerem koprodukcyjnym Działu Historii Naturalnej BBC. Nadawca ujawnił również kolejne inwestycje, m.in. w nowy serial fabularny "Intruders", tworzony na zamówienie BBC America przez BBC Worldwide Productions z Los Angeles.
BBC Worldwide planuje dodać trzy nowe pozycje do istniejącego portfolio kanałów i usług. Nowe marki zostaną wprowadzone na rynek w formie kanałów oraz usług nielinearnych oraz dzięki procesowi rebrandingu. Nowości mają pojawiać się na kolejnych rynkach w ciągu przyszłego roku. Widzowie będą mieli do nich dostęp zarówno poprzez stacje telewizyjne, jak i platformy cyfrowe, dzięki czemu nadawca chce zyskać nowe kanały dotarcia do potencjalnych grup odbiorców. Na niektórych rynkach BBC Worldwide utrzyma istniejące kanały, co dotyczy m.in. BBC America.
Tim Davie potwierdził również, że BBC Earth ma stać się główną marką dla prezentowanych przez nadawcę produkcji dokumentalnych. Uruchomiony zostanie także kanał BBC First z filmami i serialami fabularnymi, a także brytyjskimi premierami. Debiut BBC First odbędzie się na australijskiej platformie Foxtel w sierpniu przyszłego roku. W planach na najbliższe miesiące jest także nowa marka skierowana do mężczyzn, w której ofercie mają znaleźć się produkcje dokumentalno-rozrywkowe.
Ponadto w ciągu najbliższych trzech lat transformację ma przejść międzynarodowa wersja stron internetowych BBC.com. Nadawca chce do 2022 roku podwoić światowy zasięg z 250 do 500 milionów odbiorców na tydzień. Planowane zmiany w serwisie zakładają nadanie większego znaczenia treściom wideo oraz zebranie wszystkich komercyjnych propozycji nadawcy z przestrzeni internetu w jedno miejsce.
Jednocześnie podjęto decyzję by nie poszerzać zasięgu testów globalnej aplikacji iPlayer (obecnie odbywają się one w 16 państwach). Z czasem usługa ta ma zostać włączona do oferty BBC.com.
Częścią inicjatywy BBC.com jest BBC Store - nowa usługa, dzięki której brytyjscy konsumenci mogą dokonywać zakupów oraz oglądać i zapisywać wybrane programy BBC. Nadawca zamierza stworzyć międzynarodową wersję tego sklepu internetowego.
Dołącz do dyskusji: BBC Worldwide zwiększy inwestycje w ofertę programową