Biedronka, Krupa, Pudzian i zespół Downa - Chamlety 2013 dla najgorszych reklam
Po raz czwarty przyznano nagrody Chamlet dla najgorszych polskich reklam z ostatniego roku. Wyróżniono m.in. kampanie Społecznej Akademii Nauk z Mariuszem Pudzianowskim, firmy Betsson z Joanną Krupą, sklepów Biedronka i akcję społeczną na temat osób z zespołem Downa.
Do tegorocznej edycji konkursu Chamlet zgłoszono prawie 400 reklam i projektów w pięciu kategoriach: reklama drukowana, telewizyjna, internetowa i społeczno-polityczna oraz program communication design. Spośród zgłoszeń jury wybrało po 10 nominacji w każdej kategorii i wyłoniło zwycięzców.
Jurorami byli prof. Michael Fleischer (Uniwersytet Wrocławski), prof. Grażyna Habrajska (Uniwersytet Łódzki), prof. Alosza Awdiejew (Uniwersytet Jagielloński), dr Michał Grech (Uniwersytet Wrocławski), Dirk Henkelmann dyrektor kreatywny agencji dundp, były dyrektor kreatywny agencji TBWA\ Berlin oraz - jako niehonorowy członek - mgr Mariusz Wszołek (Uniwersytet Wrocławski).
W kategorii reklama drukowana zwycięzcą został billboard sklepu Ul. Rusałka pod hasłem „Nie daj się gruchać, kupuj u swoich”.
W kategorii reklama telewizyjna najgorszy okazał się spot Społecznej Akademii Nauk z udziałem Mariusza Pudzianowskiego.
Wśród kampanii internetowych Chamleta przyznano akcji „Szkoła Pokera z Joanną Krupą” reklamującej serwis hazardowy Betsson (przeczytaj więcej o tej kampanii).
W kategorii reklama społeczno-polityczna za najgorszą uznano niedawną kampanię stowarzyszenia Olimpiady Specjalne Polska dotyczącą osób z zespołem Downa, w której pojawiły się kontrowersyjne hasła, m.in. „Zespół Downa jest jak plama na koszuli, której nie możesz sprać”.
Z kolei w kategorii program communication design Chamleta przyznano reklamom z kampanii „Biedronka - My Polacy tak mamy!”. Przypomnijmy, że akcja ta była prowadzona na początku br. (przeczytaj więcej i zobacz wszystkie reklamy).
Wyróżnienia ogłoszono podczas gali w auli wydziału prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Galę poprzedziły całodniowe warsztaty kreatywne i prelekcje dotyczące technik i narzędzi do tworzenia ciekawych i przemyślanych koncepcji reklamowych.
W ramach konkursu przyznana zostanie jeszcze jedna nagroda - Super Chamlet, którego zdobywcę wybiorą - w głosowaniu zaplanowanym do 4 grudnia - użytkownicy portalu Gazeta.pl.
Głównym celem konkursu jest zwrócenie uwagi na ułomność polskiej branży reklamowej, szablonową, odtwórczą praktykę firm reklamowych oraz przewidywalność i marną jakość koncepcji kreatywnej. W ubiegłorocznej edycji za najgorsze uznano m.in. reklamy serwisu Broń.pl, Międzynarodowego Dnia Pamięci o Ofiarach Holokaustu i abonamentu RTV (przeczytaj więcej i zobacz te reklamy).
Na kolejnych podstronach prezentujemy wszystkie nominacje w tegorocznej edycji Chamletów.
Dołącz do dyskusji: Biedronka, Krupa, Pudzian i zespół Downa - Chamlety 2013 dla najgorszych reklam