Prasa już w 3,4 tys. sklepów Biedronki i Lidla. Niebawem będzie więcej
Gazety i czasopisma są sprzedawane już w ok. 2,7 tys. sklepów Biedronka i ponad 700 placówkach Lidla. Obie sieci niebawem zaczną oferować prasę w kolejnych kilkuset sklepach - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Biedronka ma tytuły prasowe w ofercie od 2017 roku. Rok później gazety i czasopisma można było kupować już w 2,2 tys. jej sklepów, w kolejnych latach ta liczba nieco zmalała.
- Aktualnie prasa jest dostępna w ok. 2650 sklepach w całej Polsce i liczba ta sukcesywnie rośnie - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Marta Osial, dyrektor kategorii odpowiedzialna za ofertę prasy w Biedronce. Od początku ub.r. regały z prasą pojawiły się w 750 placówkach tej sieci.
- Obecnie jesteśmy w trakcie wyposażania kolejnej grupy sklepów w ekspozytory prasowe, aby od kwietnia 2024 r. już ponad 3 tys. sklepów sieci Biedronka mogło sprzedawać prasę - zapowiada Marta Osial.
W każdym sklepie Biedronki ze stojakiem prasowym oferowanych jest od 80 do 120 tytułów. - W stosunku do ubiegłego roku liczba sklepów, które oferują maksymalną liczbę tytułów, jest sukcesywnie zwiększana. Zainteresowanie klientów rośnie wprost proporcjonalnie do wielkości ekspozycji - dodaje Osial.
CZYTAJ TEŻ: Ostatni numer „Kropki TV” trafi do Biedronki https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kropka-tv-koniec-biedronka-program-telewizyjny
W czwartym kwartale ub.r. sprzedaż porównywalna w Biedronce zwiększyła się o 5,1 proc., dużo słabiej niż w pierwszych trzech kwartałach (17,8 proc.). Na koniec roku działało 3 569 sklepów tej sieci, o 174 więcej niż przed rokiem.
Prasa będzie we wszystkich sklepach Lidl
Lidl Polska sprzedaż prasy testował od końcówki 2020 roku, początkowo w 11 sklepach. Na dobre zaczął rozwijać tę ofertę w ub.r. - Po zakończonym teście zdecydowaliśmy się na wprowadzenie takiego rozwiązania we wszystkich sklepach. Obecnie możemy potwierdzić, że stoiska z prasą dostępne są w blisko wszystkich placówkach naszej firmy, przy czym liczba ta jest stopniowo zwiększana, a każdy nowy sklep jest od razu wyposażony w prasę - opisuje w odpowiedzi na pytania Wirtualnemedia.pl Aleksandra Robaszkiewicz, szefowa komunikacji korporacyjnej i CSR w Lidl Polska.
W każdym z tych sklepów do wyboru jest ok. 100 tytułów prasowych. - Wkrótce powinniśmy zakończyć instalację stoisk z prasą we wszystkich sklepach - zapowiada.
Do Lidl Polska należy ponad 850 sklepów, ten pułap sieć przekroczyła pod koniec 2022 roku. W roku finansowym zakończonym w lutym ub.r. firma przy wzroście przychodów o 24,1 proc. do 33,37 mld zł zarobiła na czysto 1,28 mld zł.
CZYTAJ TEŻ: Wydawcy nie przekonali Ruchu do utrzymania prenumeraty. Liczą na innych dystrybutorów
Prasa jest też sprzedawana w wielu sklepach Żabka (firma nie odpowiedziała na pytania Wirtualnemedia.pl w tej sprawie), których w całym kraju działa już ponad 10 tys. Od lat oferują ją czołowe sieci super- i hipermarketów.
- Klienci mogą kupić prasę w blisko 200 z 250 placówek własnych Carrefour Polska. Dostępna jest ona we wszystkich hipermarketach oraz 90 wybranych supermarketach - przekazała nam Renata Soból, menedżer grupy kategorii produktowych w Carrefour Polska. - Prasa w formie papierowej nadal cieszy się dużym zainteresowaniem klientów Carrefour. Na czele rankingu sprzedaży aktualnie plasują się tytuły dla dzieci, w tym kolekcje saszetkowe dostępne w kanale prasowym, krzyżówki oraz prasa kobieca - wylicza.
W ub.r. stoiska z prasą zainstalowano we wszystkich sześciu nowych placówkach Carrefour. W ofercie całej sieci jest ok. 440 tytułów prasowych.
Coraz mniej kiosków Ruchu
Dyskonty rozwijają sprzedaż prasy, natomiast z roku na roku ogranicza ją Ruch. Jesienią ub.r. szczegółowo analizowaliśmy, że na koniec września w całym kraju działały już tylko 664 kioski i saloniki tej firmy, o 150 mniej niż na koniec 2022 roku. Na koniec 2021 roku Ruch miał jeszcze 1 027 placówek sprzedażowych, rok wcześniej - 1 209, a na koniec 2019 - 1 333.
Natomiast z końcem kwietnia br. firma zrezygnuje z dystrybucji prasy - zarówno do innych, jak też własnych punktów sprzedażowych.
Dołącz do dyskusji: Prasa już w 3,4 tys. sklepów Biedronki i Lidla. Niebawem będzie więcej