SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Bravo" liderem pism młodzieżowych, ”Dziewczyna” w dół o 50 proc.

Dwutygodnik “Bravo” ma najwyższą sprzedaż w segmencie pism młodzieżowych. W styczniu br. pismo umocniło swoją pozycję, jako jedyne notując wzrost. Pozostałe tytuły straciły, a największy spadek - prawie o 50 proc. - dotknął “Dziewczyny”.

Średnie rozpowszechnianie płatne razem magazynu “Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w styczniu br. wyniosło 197 317 egz. i było o 8,72 proc. wyższe niż rok wcześniej – wynika z danych Związku kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazł się miesięcznik “Fun Club” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 93 492 egz., który zanotował spadek o 20 proc.

Na podium znalazł się też kolejny tytuł Bauera – dwutygodnik “Bravo Girl”. Jego średnie rozpowszechnianie płatne w pierwszym miesiącu br. zmalało o 11,95 proc. i wyniosło 85 218 egz. Wydawnictwo zdecydowało, że od numeru kwietniowego tytuł ten stanie się miesięcznikiem (więcej na ten temat).

Najwięcej w rankingu straciła wydawana przez Ringier Axel Springer Polska “Dziewczyna”, plasująca się na pozycji szóstej. Wynik tego miesięcznika poszedł w dół aż o 48,38 proc. i wyniósł 40 483 egz. Sporo (40,82 proc.) stracił też drugi młodzieżowy miesięcznik Springera - “Popcorn” (jego wynik to 54 922 egz.).

Aby poprawić rentowność obu tych pism, wydawca zdecydował się na połączenie ich redakcji (więcej na ten temat). Dodatkowo od majowego numeru “Dziewczyna” ukazuje się wyłącznie w wersji z gadżetami, która dotychczas osiągała wyższe wyniki sprzedaży (poczytaj więcej).

Wirtualnemedia.pl styczeń
ZKDP 2011 2010
Tytuł Rozpowszechnianie płatne razem
Bravo 197 317 181 487
Fun Club 93 492 116 868
Bravo Girl 85 218 96 780
Twist 76 441 130 214
Popcorn 54 922 92 805
Dziewczyna 40 483 78 432
13 Magazyn Nastolatki 30 716 53 563

 


Porównując dane ze stycznia br. do danych z grudnia ub.r. widać, że największy wzrost (o 55,84 proc.) zanotował “Fun Club”, a największy spadek (o 19,83 proc.) dotknął miesięcznika “Popcorn”.

Wirtualnemedia.pl styczeń grudzień
ZKDP 2011 2010
Tytuł Rozpowszechnianie płatne razem
Bravo 197 317 202 627
Fun Club 93 492 59 991
Bravo Girl 85 218 68 771
Twist 76 441 82 178
Popcorn 54 922 68 503
Dziewczyna 40 483 45 740
13 Magazyn Nastolatki 30 716 33 502

“Bravo” i “Bravo Girl” to dwutygodniki. Pozostałe tytuły prezentowane w rankingu to miesięczniki.

Dołącz do dyskusji: "Bravo" liderem pism młodzieżowych, ”Dziewczyna” w dół o 50 proc.

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marcin
jeszcze powinno być Bravo Sport
0 0
odpowiedź
User
lolek
Bravo.... czasem sie zastanwiam czy juz lepiej nic nie czytaC:P
0 0
odpowiedź
User
Dupa Romana
rzal
0 0
odpowiedź