SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Browary zachęcają na opakowaniach piwa do trzeźwości za kierownicą

Od 1 kwietnia firmy piwowarskie wprowadzają oznakowanie opakowań piwa symbolem "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu". Projekt jest integralną częścią realizowanego przez browary programu edukacyjnego na temat nieprowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu.

Symbol "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" znajdzie się na butelkach i puszkach piwa produkowanych w Polsce przez firmy zrzeszone w Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie: Kompanię Piwowarską SA, Grupę Żywiec SA, Carlsberg Polska SA oraz Royal Unibrew Polska Sp. z o.o., reprezentujących ponad 90% rynku piwa w Polsce. Browary te podpisały "Porozumienie" regulujące zasady stosowania na opakowaniach piwa hasła przypominającego o trzeźwości za kierownicą.

Liczne badania marketingowo-konsumenckie przeprowadzane przez browary dowiodły, że komunikat w pierwszej osobie dotyczący nieprowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu na opakowaniu piwa jest wiarygodny i ma potencjał do zmiany zachowań kierowców. Dlatego hasło "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" oceniono jako bardzo trafne i czytelne, a symbol na opakowaniu jest jego naturalnym przypomnieniem. - Udostępnienie przez producentów części etykiety piwa po to, żeby umieścić na niej symbol zachęcający do trzeźwości za kierownicą nie jest działaniem jednorazowym, tylko będzie stałym elementem opakowań jednostkowych piwa i jednocześnie integralną częścią prowadzonych przez nas działań edukacyjnych - informuje Danuta Gut, dyrektor biura zarządu ZPPP Browary Polskie.

browary

Przedsięwzięcie jest bowiem dopełnieniem realizowanej przez przemysł piwowarski długofalowej polityki edukowania konsumentów na temat odpowiedzialnej konsumpcji piwa, a w tym również nieprowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu. Browary Polskie od dwóch lat prowadzą we współpracy z Krajową Radą Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Policją kampanię "Prowadzący - niepijący". Projekt skierowany jest do młodych kierowców i opiera się na interaktywnych animacjach, prowadzonych w pubach, klubach i dyskotekach przez specjalne przeszkolone zespoły animatorów. Działaniom edukacyjnym w lokalach towarzyszą kontrole trzeźwości kierowców prowadzone przez wydziały ruchu drogowego Policji. Takie akcje zostały dotychczas zorganizowane w Łodzi, Poznaniu, Krakowie, Katowicach i Warszawie, a wzięło w nich udział ponad 60 tys. osób.

- Wierzymy, że tylko połączenie bezpośredniej, interaktywnej edukacji, którą prowadzimy w pubach i klubach z komunikacją na etykietach produktu będzie skuteczniej oddziaływać na konsumenta - z jednej strony zwiększając świadomość problemu, jakim jest prowadzenie pojazdów po alkoholu, z drugiej strony - zmniejszając społeczną akceptację dla tego rodzaju zachowań" - dodaje Danuta Gut.

Butelki i puszki, z symbolem "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" będą dostępne na półkach sklepowych sukcesywnie od 1 kwietnia. Natomiast kolejna faza kampanii "Prowadzący - niepijący" planowana jest od 18 kwietnia, tym razem w Lublinie. Działania będą następnie kontynuowane w kolejnych miastach, między innymi w Trójmieście i Olsztynie. Rezultatem prowadzonej kampanii edukacyjnej będzie stworzenie internetowego Klubu Odpowiedzialnego Kierowcy, sygnowanego symbolem "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" - tym samym, który jest na etykietach piwa.

Dołącz do dyskusji: Browary zachęcają na opakowaniach piwa do trzeźwości za kierownicą

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl