Burberry z nowym logo i monogramem autorstwa Petera Saville'a
Firma odzieżowa Burberry po raz pierwszy od 20 lat zmieniła logo. Nowa identyfikacja zawiera również monogram „Thomas Burberry”, twórcy marki. Autorem projektu jest brytyjski dyrektor artystyczny i grafik Peter Saville.
Nowe logo marki zaprezentował w czwartek Riccardo Tisci, który został dyrektorem kreatywnym Burberry w marcu br.
Autorem projektu jest Peter Saville, grafik który pracował m.in. dla Factory Records, Joy Division, New Order, współpracował przy zmianach logo Calvina Kleina.
Nowe logo całkowicie różni się od tych stosowanych dotychczas. Przypomina nieco logotyp Saint Laurenta.
Nowa identyfikacja wizualna marki skupia się na monogramie „TB”, który pochodzi od inicjałów twórcy marki, Thomasa Burberry'ego. Mocno powiązano w nim kolory czerwieni, bieli i miodu. Firma zrezygnowała z dotychczas stosowanego emblematu Equestrian Knight i szerokich liter w logotypie. Teraz zawiera on jedynie nazwę marki i nazwę „London England”. Wykorzystano w nim krój pisma Bodoni, stosowany przez firmę od 1901 roku.
Peter Saville wyjaśnia, że nowy logotyp Burberry ma prezentować pragnienie marki do wyjścia poza dziedzictwo i podkreślenie, że to nowoczesny brand.
Not really sure how to feel about Burberry’s new logo. Looks like they’re trying to follow the steps of Balenciaga or Saint Laurent... It’s been its impeccable, classic British style; that has made it stand out from “millennial” looking brands. I wonder what’s Riccardo’s vision! pic.twitter.com/9cAWFWZanq
— Diego Arango (@DiegsArango) 2 sierpnia 2018
Dołącz do dyskusji: Burberry z nowym logo i monogramem autorstwa Petera Saville'a
A efekt jest po prostu mizerny.