SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Problemy z Canal+ online. „Klienci mogą złożyć reklamacje”

W godzinach wieczornych we wtorek użytkownicy serwisu streamingowego Canal+ online mieli problem z odbiorem kanałów linearnych. Powodem była awaria serwerów we Francji. Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy Canal+ zapewnia Wirtualnemedia.pl, że klienci mogą złożyć reklamacje.

Użykownicy Canal+ online zamiast kanałów TV widzieli komunikat z błędem Użykownicy Canal+ online zamiast kanałów TV widzieli komunikat z błędem

Problemy wystąpiły około godziny 21 i potrwały do 23. W tym czasie kanały Polsat Sport Premium transmitowały spotkania z pierwszej kolejki Ligi Mistrzów. Z naszych informacji wynika jednak, że to nie w Polsce, tylko we Francji było źródło awarii. Grupa Canal+ na rodzimym rynku oferuje serwis MyCanal, a w Polsce Canal+ online. Obie platformy korzystają z tych samych serwerów. Na problemy techniczne narzekali też francuscy subskrybenci.

Francuski Canal+ odniósł się do awarii na Twitterze. - Nasze zespoły są w pełni zmobilizowane i aktywnie pracują nad rozwiązaniem obecnego problemu z dostępem do kanałów MyCanal. Przepraszamy subskrybentów, którzy w tym czasie nie mogli się jeszcze zalogować. W przypadku dużego natężenia ruchu możesz napotkać na trudności z zalogowaniem myCANAL. Zachęcamy do odczekania kilku minut, aby serwery uniknęły zbyt wielu jednoczesnych połączeń. Przepraszamy za niedogodności - napisał nadawca.

Jak złożyć reklamację?

We Francji awaria dotknęła od 100 do 200 tys. użytkowników. O kłopotach z odbiorem w mediach społecznościowych i na forach dyskusyjnych pisało wielu polskich użytkowników Canal+. - Problemy z dostępem do serwisu Canal+ online i kanałów na żywo były spowodowane bardzo dużym natężeniem ruchu na globalnych serwerach. Przepraszamy wszystkich użytkowników serwisu za zaistniałą sytuację. Dokładamy wszelkich starań, aby takie problemy nie wystąpiły w przyszłości - zapewnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy Canal+.

Przedstawiciel platformy proponuje niezadowolonym klientom, żeby złożyli reklamacje. - Użytkownicy, którzy ze względu na wczorajsze problemy techniczne nie mogli skorzystać z serwisu, mogą złożyć reklamację w formularzu kontaktowym po zalogowaniu na stronie canalplus.com w zakładce „Moje konto” - zdradza Kaniowski.

 

Problemy ze sportem w streamingu

Canal+ Online to kolejny po Viaplay i Polsat Box Go serwis, którego subskrybenci napotkali na poważną awarię w ostatnim czasie. Użytkownicy skandynawskiego serwisu narzekali m.in. na problemy z transmisjami z Premier League, Bundesligi i gal KSW. Na Viaplay wpłynęło nawet około 10 skarg do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który może na serwis streamingowy nałożyć karę. Niektóre reklamacje nie były bowiem uwzględniane przez Viaplay. Kłopoty z dostępem do meczów Ligi Mistrzów na kanałach Polsat Sport Premium mieli też w kwietniu użytkownicy Polsat Box Go.

Eksperci twierdzą, że w przypadku transmisji sportowych pewniejszy jest odbiór linearnych kanałów drogą naziemną, satelitarną i kablową. - Wielkie wydarzenia sportowe, podobnie jak kanały newsowe w czasach kryzysu, mają charakter integracyjny, dzieją się tu i teraz, rozsiewczy model dystrybucji wydaje się dla nich idealny. Nie ma jednak powodu, dla którego operatorzy serwisów streamingowych mieliby zrezygnować z atutu jakim jest sport na żywo, w pozyskiwaniu nowych abonentów – oceniał kilka miesięcy temu w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Marek Sowa, ekspert ds. rynku medialnego. Jego zdaniem obecne problemy ze sportem w streamingu to choroba wieku dziecięcego. Z czasem będzie ich coraz mniej, wraz z rozwojem infrastruktury operatorów telekomunikacyjnych. W USA i w wielu krajach Europy Zachodniej tego typu usługi działają stabilnie.

Zobacz także: Kibice znów skarżą się na Viaplay. „Wymagane stabilne łącze”

W przypadku tradycyjnych operatorów płatnej telewizji opóźnienie w transmisji wynosi kilka sekund, w streamingu do kilku minut. Praktycznie nie zdarzają się przerwy w transmisji. Przed debiutem Viaplay takowe były raczej kojarzone z pirackimi usługami. - Doszliśmy do momentu, w którym nielegalne i darmowe streamy w internecie oferują znacznie lepszą jakość transmisji niż platforma, która legitymuje swoje usług jako „produkt premium”. To niedopuszczalna sytuacja. (...) Falstart Viaplay i zdarzające się problemy m.in. Polsat Sport Go dają sporo do myślenia. Odnoszę coraz większe przekonanie, że polski rynek nie do końca jest jeszcze gotowy na sportowy streaming - ocenił z kolei Maciej Łanczkowski, dziennikarz „Tygodnika Piłka Nożna”.

Dołącz do dyskusji: Problemy z Canal+ online. „Klienci mogą złożyć reklamacje”

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pawel
Nie mam Canal+ i problemu.
0 0
odpowiedź
User
wiesza sie non stop
prawda jest taka ze kanaly linearne zatrzymuja sie non stop a nie tylko raz. Korzystam od miesiaca i doswiadczam tego regularnie. Leci mecz i nagle zamorezenie, kółeczko mieli i koniec. Trzeba wyjsć do menu wyzej i wrócić na kanał żeby ruszyło dalej. A mam TV popdięty pod intenrent kablowy 0,5Gbit (nie wifi) takze to na pewno nie jest moja wina. No dramat. Nie mam kablowki ani antenty, wiec trzeba cierpiec bo innego wyjscia nie ma...
0 0
odpowiedź
User
Sisi
Partacze.
0 0
odpowiedź