Grupa CCC z kolejnym zyskiem. HalfPrice wyprzedził Modivo
W zeszłym kwartale finansowym grupa CCC przy wzroście przychodów o 9,5 proc. do 2,26 mld zł zarobiła na czysto 50,5 mln zł. Dodatnią rentowność netto osiągnęła drugi kwartał z rzędu.
Sama sieć CCC w kwartale od lutego do kwietnia br. zanotowała 950,7 mln zł przychodów i 108,5 mln zł zysku operacyjnego, wobec 848,5 mln zł wpływów i 41,8 mln zł straty operacyjnej przed rokiem.
O prawie połowę poszła w górę sprzedaż sieci HalfPrice - z 251,5 do 370,8 mln zł, a jej wynik operacyjny wzrósł z 17,4 mln zł straty do 33,4 mln zł zysku. Dodatnią rentowność operacyjną (po wzroście z 4,6 mln zł straty do 12 mln zł zysku) osiągnęło też ebouwie, przy niewielkiej dynamice sprzedaży (z 701 do 703,1 mln zł).
Natomiast Modivo zanotowało spadek przychodów z 240,9 do 220 mln zł i straty operacyjnej z 4,4 do 3,1 mln zł. W przypadku DeeZee sprzedaż zmalała z 22,3 do 16,7 mln zł, a rentowność operacyjna z 1,2 mln zł zysku do 0,2 mln zł straty.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
- Solidny pierwszy kwartał to wstęp do dobrych wyników całego roku - liczę, że wyniki kolejnych kwartałów potwierdzą skuteczność wdrażanych działań, umacniając naszą pozycję lidera rynku obuwia. Rosnący udział globalnie rozpoznawalnych marek licencyjnych, lepsze warunki zakupów produktów marek partnerskich, dobry produkt oraz niższa skala rabatowania - to wszystko przełoży się na rekordowy poziom marż w Grupie CCC - komentuje w komunikacie Dariusz Miłek, prezes i główny akcjonariusz firmy.
Grupa CCC podkreśla, że w zeszłym kwartale utrzymywała wysoką dyscyplinę kosztową w każdej linii biznesowej. W pionie CCC zanotowano spadek kosztów o ok. 8 proc. (to siódmy z rzędu kwartał redukcji kosztów w ujęciu rdr), w Grupie Modivo - o 2 proc., natomiast HalfPrice utrzymuje dynamikę kosztów istotnie niższą od tempa wzrostu przychodów. W efekcie w całej grupie CCC koszty sprzedaży i administracji zmalały o 1 proc., przy wzroście powierzchni handlowej o blisko 7 proc.
Szef grupy CCC: priorytetem rentowność
Firma osiągnęła wzrost marży brutto o 5 pkt proc. do 51,4 proc., głównie dzięki dodatnie dynamice w pionch CCC (o 7 pkt proc. do 60,5 proc., co jest rekordowym wynikiem tej marki) oraz HalfPrice (o 11 pkt proc. do prawie 51 proc.).
W efekcie zysk EBITDA grupy CCC poszedł w górę z 88,6 do 300,5 mln zł, rentowność operacyjna - z 67 mln zł straty do 150,6 mln zł zysku, a wynik netto - ze 152 mln zł straty do 50,5 mln zł zysku. Firma osiągnęła dodatnią rentowność netto drugi kwartał z rzędu: od listopada ub.r. do stycznia wypracowała 29,4 mln zł zysku, wobec 111,9 mln zł straty rok wcześniej.
- Pierwszy kwartał nie był dla nas wyścigiem o przychody, a o rentowność, która jest dla nas priorytetem - podkreślił Dariusz Miłek. - Linie biznesowe Grupy CCC nawzajem się uzupełniają i generują liczne synergie. To, w połączeniu z mocną marżą brutto i utrzymywaną dyscypliną kosztową, przynosi oczekiwane efekty w postaci skokowej poprawy rentowności - opisał.
Mniej sklepów CCC
W ciągu roku liczba sklepów stacjonarnych CCC zmalała z 835 do 799, a ich łączna powierzchnia handlowa - o 4 proc. do 518,3 tys. metrów kwadratowych. W przypadku HalfPrice nastąpił za to wzrost ze 101 do 129 placówek oraz 170,2 do 239,6 tys. m kw. powierzchni handlowej.
Zwiększyła się też sieć stacjonarna eobuwia: z 42 do 52 lokalizacji.
Dołącz do dyskusji: Grupa CCC z kolejnym zyskiem. HalfPrice wyprzedził Modivo