Grupa CCC zarabia więcej i tnie koszty. Już 130 sklepów HalfPrice
Według wstępnych danych w zeszłym kwartale rozrachunkowym Grupa CCC zwiększyła przychody o 9 proc., a jej zysk EBITDA wzrósł ponad trzykrotnie. Sieć HalfPrice liczy już 129 sklepów, za to wpływy Modivo i eobuwia zmalały o 3 proc. W piątek akcje CCC drożały na giełdzie o ponad 10 proc.
W kwartale finansowym od lutego do kwietnia br. grupa CCC według wstępnych, szacunkowych danych wypracowała 2,25 mld zł przychodów sprzedażowych, co wobec 2,06 mld zł rok wcześniej oznacza wzrost o 9 proc.
W jeszcze większym tempie urosły wpływy sieci CCC - z 848 do 949 mln zł, czyli o 12 proc. Przy ograniczeniu kosztów sprzedaży i administracji o 8 proc. do 461 mln zł jej skorygowany zysk EBITDA wzrósł z 53 do 201 mln zł, skorygowana marża EBITDA - z 6,2 do 21,2 proc., a wynik operacyjny - z 42 mln zł straty do 118 mln zł zysku.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W komunikacie wyliczono, że do poprawy rentowności przyczyniły się m.in. niższa skala rabatów, renegocjonowanie warunków zakupów nowych kolekcji oraz polepszenie oferty produktowej (w tym wprowadzenie do niej nowych, globalnych marek).
- Rosnący udział globalnie rozpoznawalnych marek licencyjnych, lepsze warunki zakupów produktów marek partnerskich, dobry produkt oraz niższa skala rabatowania – to wszystko przełoży się na rekordowy poziom marż w Grupie CCC - komentuje w komunikacie Dariusz Miłek, prezes i główny akcjonariuszy firmy.
Skok sprzedaży na eobuwie i Modivo w kwietniu
Z kolei działające głównie w interncie eobuwie zanotowało spadek przychodów o 1 proc. do 698 mln zł, a Modivo - o 9 proc. do 221 mln zł. Grupa CCC zaznacza, że bez uwzględnienia zmian kursów walutowych wpływy zarówno eobuwia, jak i Modivo zwiększyły się o 4 proc. Ponadto tylko w kwietniu przychody eobuwia poszły w górę o 22 proc., a Modivo - o 6 proc.
Wydatki sprzedażowe i administracyjne całej grupy Modivo ograniczono o 2 proc. do 399 mln zł, dzięki czemu skorygowany zysk EBITDA wzrósł z 14 do 19 mln zł, skorygowana marża EBITDA - z 1,5 do 2,1 proc., a wynik operacyjny - z 9 mln zł straty do 4 mln zł zysku.
Z kolei funkcjonująca od trzech lat sieć HalfPrice zwiększyła przychody o 48 proc. do 371 mln zł, przy wzroście kosztów sprzedażowych i administracyjnych o 35 proc. do 160 mln zł.
W efekcie skorygowany zysk EBITDA poszedł w górę z 7 do 64 mln zł, skorygowana marża EBITDA - z 3 do 17,3 proc., a wynik operacyjny - z 17 mln zł straty do 30 mln zł zysku.
Mniej sklepów CCC
W ciągu roku liczba sklepów stacjonarnych CCC zmalała z 835 do 799, a ich łączna powierzchnia handlowa - o 4 proc. do 518,3 tys. metrów kwadratowych. W przypadku HalfPrice nastąpił za to wzrost ze 101 do 129 placówek oraz 170,2 do 239,6 tys. m kw. powierzchni handlowej.
Zwiększyła się też sieć stacjonarna eobuwia: z 42 do 52 lokalizacji.
Cała grupa CCC przy wzroście przychodów o 9 proc. i ograniczeniu kosztów sprzedażowych i administracyjnych o 1 proc. do 1,03 mld zł mocno poprawiła rentowność. Jej skorygowany zysk EBITDA podskoczył z 89 do 304 mln zł, skorygowana marża EBITDA - z 3,6 do 12,8 proc., a wynik operacyjny - z 67 mln zł straty do 152 mln zł zysku.
- Pierwszy kwartał nie był dla nas wyścigiem o przychody, a o rentowność, która jest dla nas priorytetem. Mamy unikalny na skalę światową model biznesowy, łączący full price z off-price oraz sklepy stacjonarne ze sprzedażą online, co pozwala na zamknięty obieg produktów w Grupie i stałe podążanie za klientem. Linie biznesowe Grupy CCC nawzajem się uzupełniają i generują liczne synergie. To, w połączeniu z mocną marżą brutto i utrzymywaną dyscypliną kosztową, przynosi oczekiwane efekty w postaci skokowej poprawy rentowności - podkreśla Dariusz Miłek.
CCC wyszło z giełdowego dołka
Wyniki grupy CCC mocno zadowoliły inwestorów giełdowych. Na początku piątkowej sesji akcje spółki drożały nawet o 17-18 proc., o godz. 10:30 wzrost wynosił 13,8 proc.
Kurs podskoczył powyżej 110 zł, poprzednio był na tym poziomie na początku 2022 roku. Przez minione 12 miesięcy zyskał 125 proc., a tylko od początku stycznia br. - 89 proc.
Dołącz do dyskusji: Grupa CCC zarabia więcej i tnie koszty. Już 130 sklepów HalfPrice
Polacy to lubią. Biznes się kręci.
A gdy but się rozpada po tygodniu, winią siebie, że źle nosili, albo mają koślawe stopy, nigdy sklep w którym cena czyni cuda.
A kto tam niby miał być klientem docelowym? Emigranci z Filipin, Indii czy Pakistanu bo lokalsi nawet nie spojrzą na taki sklep.