SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa RMF od nowego roku podnosi ceny reklam we wszystkich stacjach

Grupa RMF od 1 stycznia 2018 roku wprowadza nowy cennik reklamowy. Podwyżki obejmą stacje RMF FM, RMF Maxxx i RMF Classic, zmienią się również stawki za pakiety reklamowe.

Średnia cena pojedynczych spotów, emitowanych na antenie RMF FM została podniesiona o 9,3 proc. (z 9 972 zł do 10 899 zł), w RMF Maxxx o 8,1 proc.  (z 2 286 zł do 2 472 zł), a w RMF Classic o 7,7% (z 952 zł na 1 025 zł).

Korekta cen obejmuje również pakiety, które nadal pozwalają na uzyskanie rabatów od sumy cenników stacji składowych. Pakiet RMF3D będzie droższy o 10 proc., RMF na Maxxxa  o 8 proc., a RMF z Klasą o 3 proc.

Średnia cena pakietu RMF3D wyniesie od nowego roku 13 063 zł (dotychczas 11 977 zł), w RMF na Maxxxa 12 313 zł (11 287 zł), a w RMF z Klasą 11 576 zł (dotychczas 10 609 zł).

Według nowego cennika (bez podatku VAT), najwięcej w RMF FM reklamodawcy będą musieli zapłacić za spot w paśmie nadawanym od środy do piątku, w godzinach od 7:00 do 10:00 –  34,8 tys. zł. Na antenie RMF Maxx najdroższy pojedynczy spot kosztuje 5,5 tys. zł, obejmuje pasma w godzinach 7:00-9:00 oraz 15:00-18:00, od środy do piątku. W RMF Classic za jeden spot w paśmie od środy do piątku w godzinach 7:00-10:00 trzeba będzie od stycznia zapłacić 2,6 tys. zł.

- W 2017 roku nie zmienialiśmy cenników, robiła to natomiast nasza konkurencja, której wzrosty cen osiągały często poziom dwucyfrowy. Popyt na reklamę radiową, szczególnie w drugiej połowie 2017 roku, przeszedł nasze wszelkie oczekiwania. Ogromnym wyzwaniem jest realizacja wszystkich kampanii reklamowych. Te wszystkie czynniki skłoniły nas do podjęcia decyzji o wejściu w nowy 2018 rok z nową polityką handlową, w której większe akcenty będziemy kładli na elementy wszelakich ekskluzywnych warunków emisji, relacji długości kopii do ceny itd. W nowych cennikach opisane są wszystkie te zasady, których będziemy bacznie pilnować - komentuje Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF.

W tym roku radio RMF Classic zwiększyło swój zasięg techniczny, uruchamiając nadajniki we Włocławku i w Płocku. Jak podaje w komunikacie Grupa RMF, dzienny zasięg jej stacji w okresie od marca do października wzrósł o 13 proc. do poziomu 10,1 mln słuchaczy.

-  Rynek radiowy ma się naprawdę dobrze, po trzech kwartałach w naszej ocenie był na plusie rok do roku i podobnie radio jako medium skończy rok – komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Tomasz Ramza.

W okresie od sierpnia do października br. RMF FM było liderem słuchalności stacji radiowych w Polsce z wynikiem 25,5 proc. udziałów w rynku. W tym samym okresie, RMF Maxxx miało 3,6 proc., a RMF Classic 1,2 proc. udziałów.

RMF FM jest także liderem rynku radiowego w Aglomeracji Śląskiej, Trójmieście, Krakowie czy Łodzi. To także najchętniej słuchana stacja wśród kadry zarządzającej, osób w wieku 25-59 lat, mieszkańców wsi i małych miast. 

Dołącz do dyskusji: Grupa RMF od nowego roku podnosi ceny reklam we wszystkich stacjach

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ania
A przepraszam Bogdan Smoleński, przepraszam Zalewski to pracuje tam wciąż? A Ziemiec, to przepraszam jest jeszcze? Jaką pełni rolę? W jakim charakterze tudzież trybie?
A wyślijcie sms, to ile w ciągu doby pada?
0 0
odpowiedź
User
Kamila N
RMF to najbardziej obiektywna stacja radiowa. Nie podlizuje się żadnej władzy zawsze trzymając stronę słuchaczy. Tu jest miejsce dla wszystkich i tych z prawa i z lewa bez manipulacji i dlatego chętnie was słucham. Brawo RMF FM!
0 0
odpowiedź
User
sebaaa
RMF to fakt stacja obiektywna, szkoda że puszczają taką beznadziejną muzykę... Fakty w RMF- TAK, muzyka- NIE
0 0
odpowiedź