Chiński rynek zakupów online wart 248 mld juanów
Całkowita wartość sprzedaży online w Chinach, uwzględniając aukcje C2C (customer-to-customer) i transakcje B2C (business-to-customer), wyniosła w 2009 roku 248,35 miliarda juanów (36,4 mld USD)..
To aż o 93,7 proc. więcej w porównaniu z rokiem 2008 - wynika z danych firmy badawczej iResearch Consulting Group.
W przypadku rynku aukcji C2C najwięcej udziału miała firma Taobao (82,49 proc.), a następnie PaiPai (10,13 proc.), EachNet (joint venture między eBay i TOM Online - 6,95 proc.) oraz Youa (należąca do Baidu - 0,43 proc.).
Z kolei na rynku transakcji B2C najpopularniejszym portalem był 360buy (28,7 proc. udziału w rynku), wyprzedzając Joyo (należący do Amazon - 15,3 proc.), DangDang (12,3 proc.), NewEgg (6,8 proc.), Vancl (3,5 proc.), RedBaby (3,3 proc.), M18 (2,3 proc.), Icson (2,2 proc.), 99read (1,3 proc.), 51mdq (1,2 proc.) oraz Menglu (0,7 proc.).
iResearch szacuje także, że w roku 2013 wartość chińskiego rynku sprzedaży online sięgnie poziomu 1 biliona juanów. Z kolei liczba mieszkańców Pańswa Środka robiących zakupy w sieci ma w latach 2009 - 2013 zwiększyć się ze 110 do 240 milionów.
Dołącz do dyskusji: Chiński rynek zakupów online wart 248 mld juanów