“CKM” ostro w dół, tylko “Men's Health” ze wzrostem
Prawie wszystkie miesięczniki lifestylowe dla panów zanotowały w listopadzie ub.r. spadki sprzedaży, najwięcej stracił “CKM”. Wzrost odnotował jedynie “Men's Health”, który został nowym liderem zestawienia.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika “Men's Health” (Motor Presse Polska) wyniosła w listopadzie ub.r. 61 857 egz. Tytuł ten względem listopada 2010 roku zyskał 1,49 proc. (jako jedyny rankingu) i awansował dzięki temu z miejsca drugiego na pierwsze.
Na pozycji wicelidera znalazł się magazyn “CKM” (Marquard Media Polska), którego sprzedaż ogółem spadła aż o 31,83 proc., czyli najbardziej w zestawieniu i wyniosła 47 686 egz. W efekcie miesięcznik stracił pierwsze miejsce na podium. Stało się tak, mimo że w listopadzie 2010 roku tytuł miał cenę 9,90 zł, a rok później - 8,99 zł.
Trzeci w rankingu był miesięcznik “Logo” (Agora). Zanotował on spadek o 2,96 proc., co dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 47 266 egz.
Wirtualnemedia.pl | listopad | |
ZKDP | 2011 | 2010 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Men's Health Edycja Polska | 61 857 | 60 948 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 47 686 | 69 951 |
Logo | 47 266 | 48 706 |
Playboy | 45 742 | 50 472 |
Stuff | 13 780 | 15 981 |
Forbes. Profit | 33 682 | 39 167 |
Porównując dane z listopada ub.r do danych z października ub.r., widać, że największy wzrost, wynoszący 9,17 proc., odnotował magazyn “Logo”, zaś najwięcej (5,24 proc.) stracił miesięcznik “CKM”.
Wirtualnemedia.pl | 2011 | |
ZKDP | listopad | październik |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 47 686 | 50 325 |
Logo | 47 266 | 43 297 |
Men's Health Edycja Polska | 61 857 | 62 697 |
Playboy | 45 742 | 45 817 |
Stuff | 13 780 | 12 828 |
Forbes. Profit | 33 682 | 27 667 |
Dołącz do dyskusji: “CKM” ostro w dół, tylko “Men's Health” ze wzrostem