Falstart CNN+. Tylko 10 tysięcy użytkowników dziennie
Uruchomiony przed dwoma tygodniami serwis streamingowy CNN+ nie może mówić o udanym starcie. Według nieoficjalnych źródeł platforma obecnie ma w USA jedynie 10 tysięcy odbiorców dziennie. To stawia pod znakiem zapytania przyszłość CNN+, także w kontekście powstania koncernu WarnerBros. Discovery.
Serwis CNN+ został uruchomiony 29 marca 2022 r. To projekt stacji CNN, uważanej za jedno z najbardziej wiarygodnych i opiniotwórczych mediów w Stanach Zjednoczonych. Po niedawnym połączeniu WarnerMedia i Discovery, CNN znajduje się w portfolio nowego koncernu o nazwie Warner Bros. Discovery, którym kieruje David Zaslav, dotychczasowy szef Discovery.
Rozczarowująca premiera
Na razie oferta CNN+ jest kierowana wyłącznie do odbiorców w Stanach Zjednoczonych. Szczegóły dotyczące wprowadzenia usługi na rynek międzynarodowy nie zostały jeszcze ujawnione.
CNN+ proponuje programy na żywo, na żądanie i interaktywne, a cena subskrypcji w USA wynosi 5,99 dol. miesięcznie lub 59,99 dol. rocznie. Zgodnie z obietnicą w CNN+ zadebiutują oryginalne projekty, w tym pięcioodcinkowy The Land of the Giants: Titans of Tech (o powstaniu koncernów Meta, Apple, Amazon, Netflix i Google), oraz sześcioczęściowy serial The Murdochs: Empire of Influence, który bada dziedzictwo potentata medialnego Ruperta Murdocha.
W serwisie są również tytuły z biblioteki CNN, takie jak Anthony Bourdain: Parts Unknown (wszystkie 12 sezonów), American Dynasties: The Kennedys, Pope: Najpotężniejszy człowiek w historii oraz Wyścig do Białego Domu.
Okazuje się jednak, że po starcie CNN+ trudno na razie mówić o sukcesie. Jak podaje CNBC na podstawie własnych, anonimowych źródeł, po dwóch tygodniach istnienia z serwisu korzysta codziennie ok 10 tys. użytkowników.
Według spekulacji powodem falstartu CNN+ może być m.in. kwestia jego dostępności. Serwis stał się dostępny na popularnej w USA platformie Roku dopiero w ostatni poniedziałek, i nadal jest nieobecny na Android TV.
Czytaj także: Nowy wydawca w tvn24.pl. To wieloletni dziennikarz "Gazety Wyborczej"
Dla porównania, w 2021 r. sieć CNN zanotowała gwałtowny spadek oglądalności, ale i tak codziennie oglądało ją średnio 773 tys. widzów.
- Po zaledwie dwóch tygodniach nadal jesteśmy zadowoleni z uruchomienia serwisu i jego postępów – odpowiedział krótko rzecznik CNN na pytania CNBC.
CNN chciało dzięki serwisowi VoD zrobić znaczący skok na rynku, angażując znane talenty z konkurencyjnych sieci informacyjnych, takie jak Kasie Hunt z NBC News, czy Chris Wallace z Fox News. Jednak istnieje sceptycyzm co do tego, czy jest wystarczający popyt, aby utrzymać samodzielny, streamingwy serwis informacyjny, z opcjami rozrywkowymi, przy obecnej sytuacji na rynku VoD.
CNN+ to na razie blady cień wobec konkurentów. Należący do Disney'a ESPN+, który oprócz transmisji wydarzeń sportowych oferuje także wiadomości dla kibiców, ma obecnie 21,3 mln abonentów. Z kolei Peacock z portfolio NBCUniversal, który nadaje m.in. programy informacyjne, odnotował 24,5 mln aktywnych kont w USA, z czego ponad 9 mln to płatni użytkownicy. ESPN+ kosztuje 6,99 dol. miesięcznie, a Peacock w opcji premium - od 4,99 dol. miesięcznie.
Prezes Warner Bros. Discovery David Zaslav nie wypowiedział się na razie publicznie na temat długoterminowej przyszłości CNN+. Według źródeł jest możliwe, a nawet prawdopodobne, że CNN+ będzie oferowany jako część większej oferty pakietowej HBO Max i Discovery+. Oba te ostatnie serwisy mają miliony abonentów.
Czytaj także: Właściciel TVN ma apetyt na sport. Będzie znaczącym graczem w tym segmencie
Dołącz do dyskusji: Falstart CNN+. Tylko 10 tysięcy użytkowników dziennie
Przepraszam, ale to chyba żart. W USA CNN ma taką opinię, jak TVN wśród zwolenników rządu, a TVP wśród zwolenników opozycji.