Co decyduje o wyborze operatora komórkowego?
Coraz istotniejszym, ale jeszcze nie najważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze dostawcy usług bezprzewodowych, staje się cena.
Z przeprowadzonego w marcu bieżącego roku badania firmy comScore wynika, że dla amerykańskich użytkowników telefonów komórkowych najważniejszym czynnikiem przy wyborze operatora jest jego zasięg - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer. Kolejne najistotniejsze czynniki to cena oraz możliwość kontaktu z rodziną i znajomymi.
Na przestrzeni ostatnich dwóch lat nie zmieniła się wspomniana kolejność, ale obecnie zasięg nie jest już tak często wskazywany jak kiedyś.
W badaniu comScore z października 2006 roku, na zasięg jako najważniejszy czynnik przy wyborze komórkowego operatora wskazywało 27 procent respondentów, podczas gdy na cenę oraz rodzinę i znajomych odpowiednio 14 i 13 procent. Tymczasem w minionym miesiącu zasięg był wskazywany przez 22 procent, podczas gdy cena już przez 19 procent, a rodzina i znajomi przez 17 procent badanych.
Według comScore, spadek znaczenia zasięgu można tłumaczyć tym, że wśród konsumentów rośnie poczucie, że w przypadku większości dostawców jest on mniej więcej na tym samym poziomie. Może to jednocześnie oznaczać, że w najbliższym czasie to cena będzie dla klientów najważniejsza przy wyborze operatora.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Co decyduje o wyborze operatora komórkowego?