Co piąty notebook sprzedawany w USA to Chromebook
Wśród wszystkich notebooków sprzedanych w USA w 2013 roku 21 proc. mają stanowić Chromebooki, wynika z badania NPD Group.
Według danych NBD, od stycznia do listopada 2013 roku łącznie w USA sprzedano 14,4 mln desktopów, notebooków oraz tabletów, a więc o 25,4 proc. więcej niż przed rokiem. Jednym z największych wzrostów w tym segmencie mogą pochwalić się komputery typu Chromebook.
Pracujące pod kontrolą Chrome OS urządzenia stanowią 21 proc. spośród wszystkich komputerów przenośnych sprzedanych w USA. W całym amerykańskim rynku komputerów (włączając w to desktopy oraz tablety), Chromebooki mają natomiast 9 proc. udziału. Dla porównania w analogicznym okresie roku 2012 wynik ten wynosił 0,2 proc. Przekłada się to na 1,76 mln sprzedanych egzemplarzy, w stosunku 400 tys. w roku ubiegłym. W tym samym czasie spadek popularności zanotowały notebooki Apple oraz modele pracujące pod kontrolą systemu Windows.
Z danych NBD wynika też, że rośnie zainteresowanie tabletami z Windows oraz Androidem. Te pierwsze w 2013 roku miały 2,2 proc. całego rynku komputerów (wzrost z 0,8 proc.). W przypadku drugiej grupy zanotowano wzrost z 4,2 proc. do 8,7 proc.
Badanie przeprowadzone przez NBD nie obejmuje komputerów składanych na zamówienie oraz sprzedaży bezpośredniej.
W wytwarzanie Chromebooków angażują się kolejni producenci sprzętu. Jedną z ostatnich firm, która zapowiedziała komputer tego typu, jest Dell (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Co piąty notebook sprzedawany w USA to Chromebook