'Co za tydzień' i 'Się kręci' obniżają średnie TVN i Polsatu
Emitowane w komercyjnych stacjach magazyny show-biznesowe nie cieszą się dużym zainteresowaniem - 'Co za tydzień' (TVN) oraz 'Się kręci' (Polsat) ogląda średnio 800 tys. widzów. - "Co za tydzień" traktujemy przede wszystkim jako program wizerunkowy - tłumaczy nam Bogdan Czaja z TVN.
Magazyn "Co za tydzień" - między styczniem a 28 czerwca 2009 roku - zapewniał TVN niespełna 7 proc. udziału w rynku oraz 8,62 proc. udziału w komercyjnej grupie 16-49 - pokazują dane AGB Nielsen Media Research dla Wirtualnemedia.pl. To wyniki znacznie gorsze od średniej stacji.
Wpływy reklamowe programu wyniosły w tym okresie 3,35 mln złotych (dane cennikowe, bez rabatów). W profilu widowni "Co za tydzień" dominowały zaś kobiety (62 proc.) oraz mieszkańcy dużych i największych miast (ponad 40 proc.).
Co za tydzień |
(16 - 49) |
||
miesiąc |
AMR |
SHR % |
SHR % |
styczeń | 993391 | 7,26% | 8,88% |
luty | 863466 | 6,16% | 7,23% |
marzec | 898301 | 7,30% | 10,03% |
kwiecień | 723158 | 7,55% | 9,92% |
maj | 743757 | 8,20% | 9,70% |
czerwiec* | 509655 | 5,15% | 5,33% |
średnio | 787561 | 6,98% | 8,62% |
Program "Co za tydzień" jest obecny na antenie TVN od 8 lat. Mimo słabych wyników ma silną ramówkową pozycję.
- "Co za tydzień" traktujemy przede wszystkim jako program
wizerunkowy. Nie oczekujemy, że będzie miał widownię porównywalną z
filmem czy programem rozrywkowym w rodzaju "Mam talent". Zależy nam
na różnorodności naszej oferty, a taki program dobrze uzupełnia
ofertę rozrywkową stacji - tłumaczy portalowi
Wirtualnemedia.pl Bogdan Czaja, zastępca dyrektora departamentu
programowego TVN. Jak podkreśla, stacja jest zadowolona z
formatu i nie zamierza w najbliższym czasie rezygnować z jego
emisji.
"Się kręci" doczekało się 120 odcinków
Program "Się kręci" do czerwca był emitowany w
Polsacie w sobotnie popołudnia (14.45). Od początku stycznia
gromadził średnio 892 tys. widzów, zapewniając stacji 10,35 proc.
udziału w grupie 4+ i 13,05 w grupie 16-49. Od 13 czerwca program
jest nadawany o 10.45, wydłużył się także czas jego trwania. Nie
wpłynęło to jednak korzystanie na wyniki. Trzy odcinki pokazane w
nowym paśmie odnotowały średnią oglądalność na poziomie 552 tys.
widzów, przy udziale w rynku wynoszącym odpowiednio 9,53 proc. i
9,58 proc. (grupa 4+ i 16-49).
Magazyn od początku bieżącego roku zarobił cennikowo 2,45 mln złotych (dane bez rabatów). W profilu jego widowni dominują kobiety (58 proc.), mieszkańcy wsi i małych miast (blisko 65 proc.).
Się kręci |
Age(16 - 49) |
||
miesiąc |
AMR |
SHR % |
SHR % |
styczeń | 1075662 | 10,82% | 13,52% |
luty | 943113 | 9,92% | 12,08% |
marzec | 1003747 | 11,53% | 15,62% |
kwiecień | 633026 | 9,60% | 11,55% |
maj | 695777 | 9,84% | 13,49% |
czerwiec** | 615812 | 8,52% | 10,28% |
średnio | 892373 | 10,35% | 13,09% |
nowe pasmo emisji - 10.45 | |||
czerwiec *** |
551624 | 9,53% | 9,87% |
Jak jednak ustaliliśmy, mimo przeciętnych wyników, także Polsat
ma w planach kontynuację swojego show-biznesowego programu. Jak
dotąd "Się kręci" doczekało się 120 odcinków.
* - do 28.06.2009
** - do 06.06.2009
*** - 27.06.2009
Dołącz do dyskusji: 'Co za tydzień' i 'Się kręci' obniżają średnie TVN i Polsatu