SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

'Co za tydzień' i 'Się kręci' obniżają średnie TVN i Polsatu

Emitowane w komercyjnych stacjach magazyny show-biznesowe nie cieszą się dużym zainteresowaniem - 'Co za tydzień' (TVN) oraz 'Się kręci' (Polsat) ogląda średnio 800 tys. widzów. - "Co za tydzień" traktujemy przede wszystkim jako program wizerunkowy - tłumaczy nam Bogdan Czaja z TVN.

Magazyn "Co za tydzień" - między styczniem a 28 czerwca 2009 roku - zapewniał TVN niespełna 7 proc. udziału w rynku oraz 8,62 proc. udziału w komercyjnej grupie 16-49 - pokazują dane AGB Nielsen Media Research dla Wirtualnemedia.pl. To wyniki znacznie gorsze od średniej stacji.

Wpływy reklamowe programu wyniosły w tym okresie 3,35 mln złotych (dane cennikowe, bez rabatów). W  profilu widowni "Co za tydzień" dominowały zaś kobiety (62 proc.) oraz mieszkańcy dużych i największych miast (ponad 40 proc.).

Co za tydzień

(16 - 49)

miesiąc

AMR

SHR %

SHR %

styczeń 993391 7,26% 8,88%
luty 863466 6,16% 7,23%
marzec 898301 7,30% 10,03%
kwiecień 723158 7,55% 9,92%
maj 743757 8,20% 9,70%
czerwiec* 509655 5,15% 5,33%
średnio 787561 6,98% 8,62%


Program "Co za tydzień" jest obecny na antenie TVN od 8 lat. Mimo słabych wyników ma silną ramówkową pozycję.

- "Co za tydzień" traktujemy przede wszystkim jako program wizerunkowy. Nie oczekujemy, że będzie miał widownię porównywalną z filmem czy programem rozrywkowym w rodzaju "Mam talent". Zależy nam na różnorodności naszej oferty, a taki program dobrze uzupełnia ofertę rozrywkową stacji - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Bogdan Czaja, zastępca dyrektora departamentu programowego TVN. Jak podkreśla, stacja jest zadowolona z formatu i nie zamierza w najbliższym czasie rezygnować z jego emisji.

"Się kręci" doczekało się 120 odcinków
Program "Się kręci" do czerwca był emitowany w Polsacie w sobotnie popołudnia (14.45). Od początku stycznia gromadził średnio 892 tys. widzów, zapewniając stacji 10,35 proc. udziału w grupie 4+ i 13,05 w grupie 16-49. Od 13 czerwca program jest nadawany o 10.45, wydłużył się także czas jego trwania. Nie wpłynęło to jednak korzystanie na wyniki. Trzy odcinki pokazane w nowym paśmie odnotowały średnią oglądalność na poziomie 552 tys. widzów, przy udziale w rynku wynoszącym odpowiednio 9,53 proc. i 9,58 proc. (grupa 4+ i 16-49).

Magazyn od początku bieżącego roku zarobił cennikowo 2,45 mln złotych (dane bez rabatów). W profilu jego widowni dominują kobiety (58 proc.), mieszkańcy wsi i małych miast (blisko 65 proc.).

Się kręci

Age(16 - 49)

miesiąc

AMR

SHR %

SHR %

styczeń 1075662 10,82% 13,52%
luty 943113 9,92% 12,08%
marzec 1003747 11,53% 15,62%
kwiecień 633026 9,60% 11,55%
maj 695777 9,84% 13,49%
czerwiec** 615812 8,52% 10,28%
średnio 892373 10,35% 13,09%
nowe pasmo emisji - 10.45
czerwiec
***
551624 9,53% 9,87%


Jak jednak ustaliliśmy, mimo przeciętnych wyników, także Polsat ma w planach kontynuację swojego show-biznesowego programu. Jak dotąd "Się kręci" doczekało się 120 odcinków.



* - do 28.06.2009
** - do 06.06.2009
*** - 27.06.2009

Dołącz do dyskusji: 'Co za tydzień' i 'Się kręci' obniżają średnie TVN i Polsatu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl