SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Coca-Cola najsilniej reklamowanym napojem gazowanym, Hellena z największym wzrostem

Przez pierwsze pięć miesięcy br. producenci napojów gazowanych wydali na reklamy blisko jedną piątą więcej niż rok wcześniej. Najmocniej reklamowaną marką jest niezmiennie Coca-Cola, mimo że jej właściciel obniżył wydatki. Największy wzrost nakładów na promocję zanotowała Hellena produkowana przez Colian.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do maja br. producenci napojów gazowanych wydali na reklamę w tradycyjnych mediach 110,8 mln zł, czyli 19,2 proc. więcej niż w tym samym czasie 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Najwięcej przeznaczyli na reklamy w telewizji (72,5 mln zł), zwiększając obecność na szklanym ekranie o 17,7 proc. w skali roku. Więcej wydali też w kinach (wzrost o 34,9 proc.,do 26,5 mln zł), na outdoorze (o 20,6 proc., do 6,1 mln zł) i w radiu (o 39,9 proc., do 1,02 mln zł).

Znacząco zredukowali nakłady na reklamę w magazynach - o 22,6 proc., do 4,5 mln zł. W tym roku nie wydawali nic w dziennikach.

Cennikowe wydatki reklamowe producentów napojów gazowanych na poszczególne media (dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-V 2015

I-V 2016

zmiana proc.

Telewizja

61 627 759 zł

72 524 674 zł

17,7

Kina

19 669 584 zł

26 526 201 zł

34,9

Outdoor

5 086 445 zł

6 132 178 zł

20,6

Magazyny

5 753 849 zł

4 454 896 zł

-22,6

Radio

731 406 zł

1 023 062 zł

39,9

Indoor

 

95 200 zł

-

Razem

92 923 901 zł

110 797 369 zł

19,2


Najwięcej na reklamę w mediach tradycyjnych przeznaczył koncern Coca-Cola Poland Services 64,4 mln zł. Było to 2 proc. mniej niż rok wcześniej. Prawdopodobnie część inwestycji marketer przeniósł na czerwiec i lipiec w związku z Euro 2016, którego jest sponsorem.

Drugim największym pod względem wydatków na reklamę producentem napojów gazowanych jest firma Pepsi-Cola General Bottlers Polska, która w tym roku zwiększyła wydatki na marketingowe wsparcie o 50,9 proc., do 35,3 mln zł. Trzecie miejsce na reklamowym podium przypadło firmie Colian z wydatkami w wysokości 7,4 mln zł - wyższymi o 93,9 proc. w porównaniu z rokiem ub.

Do czołówki największych reklamodawców branży napojów gazowanych trafiły też firmy Orangina Schweppes Polska (2,1 mln zł) oraz Zbyszko Company (1,5 mln zł).

Najwięksi reklamodawcy wśród producentów napojów gazowanych

(bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-V 2015

I-V 2016

zmiana proc.

COCA-COLA POLAND SERVICES

65 674 002 zł

64 358 248 zł

-2

PEPSI-COLA GENERAL BOTTLERS POLAND

23 395 857 zł

35 293 232 zł

50,9

COLIAN

3 837 148 zł

7 441 238 zł

93.9

ORANGINA SCHWEPPES POLSKA

 

2 126 960 zł

-

ZBYSZKO COMPANY

 

1 483 375 zł

-

Razem

92 923 901 zł

110 797 369 zł

19,2


W omawianym okresie najsilniej promowaną marką napoju gazowanego była Coca-Cola. Jej reklamy warte były w tym czasie 61,1 mln zł (18,6 proc. więcej niż rok wcześniej).

Ponad dwa razy mniej kosztowały reklamy głównego konkurenta lidera, czyli marki Pepsi - 28,1 mln zł (wzrost o 20,3 proc.). W maju rozpoczęła się globalna kampania tego napoju obejmująca emisję stu pięciosekundowych reklam z emotikonami.

Trzecią pod względem wydatków reklamowych marką napojów gazowanych była w tym roku oranżada Hellena. Firma Colian, przeznaczyła na jej wsparcie 7,4 mln zł, czyli 93,9 proc. więcej niż w ub.r.

Wiosną Hellena była promowana w ramach lokowania produktu w wybranych programach telewizyjnych, m.in. w talk show „Kuba Wojewódzki”. Obecnie trwa jej kampania reklamowa z udziałem Wojewódzkiego.

Reklamy Mirindy (Pepsi-Cola) kosztowały 7,1 mln zł, a Fanty (Coca-Cola Poland Services) - 3,3 mln zł. Ta ostatnia marka obecnie jest promowana akcją pod hasłem „Wkręć się do zabawy” - w reklamach można zobaczyć nowe butelki napoju.

Najmocniej reklamowe marki napojów gazowanych

(bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-V 2015

I-V 2016

zmiana proc.

COCA-COLA

51 484 919 zł

61 067 879 zł

18,6

PEPSI

23 395 857 zł

28 146 734 zł

20,3

HELLENA

3 837 148 zł

7 441 238 zł

93,9

MIRINDA

 

7 146 498 zł

-

FANTA

4 202 704 zł

3 267 369 zł

-22,3

Razem

92 923 901 zł

110 797 369 zł

19,2

Dołącz do dyskusji: Coca-Cola najsilniej reklamowanym napojem gazowanym, Hellena z największym wzrostem

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Coca Cola ma coraz większy problem ze sprzedażą swojej słodzonej i barwionej wody. Półki w marketach się uginają pod produktami Coca Coli czy Pepsi. Niestety żadna reklama nie spowoduje nagłego wzrostu sprzedaży.
0 0
odpowiedź