Coraz lepsze wyniki "Gazety Wyborczej"
Średnia sprzedaż 'Gazety Wyborczej' w kwietniu wzrosła do 475 tys. egz.
Średnia dzienna sprzedaż „Gazety Wyborczej” wyniosła w kwietniu 475 tys. egzemplarzy, a od dnia pojawienia się na rynku „Dziennika” Axel Springera, a więc od 18 kwietnia wyniosła średnio 500 tys. egzemplarzy, podała Agora w raporcie kwartalnym. Agora podtrzymała też tegoroczne szacunki wzrostu dla rynku reklamy na poziomie 10%.
Tuż przed pojawieniem się na rynku „Dziennika” Axela Springera Agora obniżyła znacznie cenę „Gazety Wyborczej” do 1,50 zł w całym kraju. Obecnie „Gazeta” kosztuje tyle samo co konkurencyjny „Dziennik”.
„Spółka informuje, że średnia sprzedaż ‘Gazety Wyborczej’ według danych szacunkowych wydawcy w kwietniu 2006 r. wyniosła 475 tys. egzemplarzy, w tym w okresie od 18 kwietnia do 30 kwietnia 2006 r. 500 tys. egzemplarzy” – czytamy w komentarzu Agory do wyników za pierwszy kwartał.
Agora podała, że w pierwszym kwartale średnia dzienna sprzedaż „Gazety Wyborczej” wyniosła 417 tys. egzemplarzy, a w marcu wyniosła 450 tys.
W czwartkowym raporcie Agora podtrzymała również szacunki dotyczące wzrostu całego rynku reklamy o 10 proc. i szacunki wzrostu wydatków na reklamę w dziennikach (oczekiwany wzrost o 7%).
Agora ocenia też w dalszym ciągu, że wydatki na reklamę zewnętrzną wzrosną w tym roku o około 9%, a reklamę radiową o 10%.
Według szacunków Agory w pierwszym kwartale całkowite wydatki na reklamę wzrosły o 8,5%. Wydatki na reklamę w dziennikach wzrosły w tym czasie o 8,0%, a w dziennikach ogólnopolskich o 6,0%.
Dołącz do dyskusji: Coraz lepsze wyniki "Gazety Wyborczej"