Coraz więcej telewizorów LCD
Globalna sprzedaż telewizorów LCD w pierwszym kwartale 2005 była aż o 125% wyższa, niż rok wcześniej.
Informuje firma analityczna DisplaySearch.
W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku nabywców znalazło 3,15 mln sztuk telewizorów LCD. Główną przyczyną wzrostu popytu jest oczywiście znacząca redukcja cen – wiele fabryk matryc LCD „przestawiło się” już na wytwarzanie głównie dużych, „telewizyjnych” paneli i obniżyło koszty produkcji. Dlatego w ciągu ostatniego roku ceny telewizorów LCD o przekątnej 20 cali i większej spadły średnio o 20%. Przekłada się to na wzrost zainteresowania modelami z coraz większymi ekranami, a w konsekwencji – wzrost wpływów producentów. Średnia przekątna telewizora LCD w omawianym kwartale wyniosła 22,6 cala, a w segmencie od 30 cali wzwyż wzrost sprzedaży wyniósł 254%. Wartość sprzedaży wyniosła 4,1 mld USD, czyli o 141% więcej, niż w pierwszym kwartale 2004.
Wyjątkowo szybko rośnie popyt w Europie – od stycznia do marca 2005 sprzedano tu 1,27 mln sztuk telewizorów LCD, czyli o 188% więcej, niż rok wcześniej. Szybszy wzrost sprzedaży zanotowano tylko w Chinach. Najwięksi światowi dostawcy telewizorów LCD to firmy Sharp (21% udziałów w rynku), Philips (10,9%), Samsung (10,8%) i Sony (10%).
W raporcie Display Search uwzględniono modele wyposażone w ekrany o przekątnej od 10 cali wzwyż.
Źródło: AsiaBizTech
Dołącz do dyskusji: Coraz więcej telewizorów LCD