Coraz więcej widzów ogląda Superstację i Polsat News. TVN24 BIŚ do góry o 640 proc.
W maju 2014 roku pozycję lidera oglądalności wśród stacji informacyjnych zajął kanał TVN24. Drugie miejsce zajęło TVP Info, które zanotowało jedyny spadek. Z kolei TVN24 Biznes i Świat miał ponad siedem razy wyższy wynik od TVN CNBC.
Kanał TVN24 w każdej minucie w maju 2014 roku śledziło średnio 183 tys. widzów, czyli o 4,22 proc. więcej niż w maju 2013 roku, a jego udział w rynku telewizyjnym jednak zmniejszył się z 3,08 proc. do 3,03 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce należało do kanału TVP Info, którego średnia minutowa widownia zmalała o 2,92 proc. i wyniosła 162 tys. osób. Natomiast udział tej stacji w zeszłym miesiącu zmniejszył się o 0,24 pkt. proc. do 2,68 proc.
Rok temu TVP Info emitowało jednak pasma lokalne przeniesione obecnie do TVP Regionalnej, a jego zasięg w sieciach kablowych był większy. Kanał wówczas musiał być nadawany przez operatorów na tzw. zasadzie must carry, zaś od września ub.r. stacja działa na podstawie koncesji satelitarnej.
Trzecią pozycję w zeszłym miesiącu zajął Polsat News. Jego widownia poszła do góry o 19,67 proc. do 66 tys. osób. Kanał ten w maju br. zanotował 1,08 proc. udziału w rynku telewizyjnym (rok wcześniej wyniósł on 0,96 proc.).
Z kolei oglądalność zajmującej czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowej Superstacji zwiększyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 26,14 proc. i wyniosła 15 tys. osób. Z kolei udział tej telewizji wzrósł o 0,03 pkt. proc. i wyniósł 0,24 proc.
W grupie komercyjnej 16-49 liderem pozostał kanał TVN24, notując udział na poziomie 2,46 proc. (w porównaniu do maja 2013 roku wynik ten wzrósł o 0,15 pkt. proc.). Drugie miejsce należało do TVP Info, którego udział w tej grupie wyniósł 0,99 proc. (spadek o 0,33 pkt. proc.). Ostatnią lokatę podium zajął tutaj Polsat News (0,91 proc.; wzrost o 0,18 pkt. proc.). Z kolei udział czwartej Superstacji wzrósł z 0,08 proc. do 0,09 proc.
WIRTUALNEMEDIA.PL |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|||
Stacja |
Miesiąc |
Rok |
AMR |
SHR % |
SHR % |
TVN24 |
maj |
2014 |
183 279 |
3,03% |
2,46% |
maj |
2013 |
175 863 |
3,08% |
2,31% |
|
WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
TVP Info |
maj |
2014 |
162 019 |
2,68% |
0,99% |
maj |
2013 |
166 894 |
2,92% |
1,32% |
|
WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
Polsat News |
maj |
2014 |
65 598 |
1,08% |
0,91% |
maj |
2013 |
54 816 |
0,96% |
0,73% |
|
WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
Superstacja |
maj |
2014 |
14 760 |
0,24% |
0,09% |
maj |
2013 |
11 701 |
0,21% |
0,08% |
Dołącz do dyskusji: Coraz więcej widzów ogląda Superstację i Polsat News. TVN24 BIŚ do góry o 640 proc.