CR Media Consulting: rynek reklamy zmniejszył się o 21 proc., w dółrównież internet
Wartość polskiego rynku reklamowego była w drugim kwartalebieżącego roku o 21 proc. niższa niż w tym samym okresie 2008 roku- wynika z raportu Ad.media firmy CR Media Consulting. Najwięcejstraciła prasa, a regres po raz pierwszy pojawił się także winternecie.
Polski rynek reklamowy zanotował w drugim kwartale bieżącegoroku prawie dwa razy większy spadek niż w pierwszych trzechmiesiącach - pokazuje raport Ad.media firmy CR MediaConsulting. Od stycznia do marca na reklamę wydanoo 11 proc. mniej niż w tym samym okresie ubiegłegoroku, podczas gdy od kwietnia do czerwca - aż o 20,9 proc.mniej. Ogółem w minionym półroczu spadek wyniósł 16,6proc.
Od kwietnia do czerwca po raz pierwszy zmniejszyłasię - w skali kwartał do kwartału poprzedniego roku -wartość rynku reklamy internetowej. Spadek dochodów reklamowych wtelewizji był ponad dwa razy większy niż od stycznia do marca, a wradiu - trzy razy większy. Regres reklamowy nie był tak dynamicznyw przypadku prasy, ale i tak zanotowała ona największe straty.
CR Media Consulting prognozuje, że w całym bieżącym rokuwartość polskiego rynku reklamowego wyniesie 6,36 mld zł, będąc nietylko o 14,7 proc. niższą w porównaniu z ubiegłym rokiem, lecztakże nie osiągając poziomu z 2007 roku.
- Oczekujemy, że czwarty kwartał bieżącego roku przyniesie istotneograniczenie tendencji spadkowej, ale wzrostu wartości rynkuspodziewałbym się nie wcześniej niż w ostatnim kwartale przyszłegoroku - komentuje Maciej Chodorowski, autor raportu CR MediaConsulting.
Dołącz do dyskusji: CR Media Consulting: rynek reklamy zmniejszył się o 21 proc., w dółrównież internet