SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Czołowe miesięczniki tracą, liderem „Twój Styl”

„Twój Styl” pozostaje liderem czytelnictwa wśród miesięczników. Tytuł ten - podobnie jak pozostałe pisma z czołówki - zanotował jednak spadek tego wskaźnika. Natomiast wśród dwumiesięczników najchętniej czytany jest „Komputer Świat Twój Niezbędnik”.

Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od kwietnia do września br. wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało w tym czasie 11,65 proc. czytelników, podczas gdy rok temu było ich 12,35 proc.

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,13 proc., która zanotowała spadek o 0,68 pkt. proc. Na podium znalazły się jeszcze „Cztery Kąty” (Agora SA), które czytane są przez 8,45 proc. pytanych (spadek o 0,66 pkt. proc.).

Czwarte miejsce zajmuje popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 7,95 proc., czyli o 1,16 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.

W zestawieniu na dziewiątym miejscu zadebiutował miesięcznik „Komputer Świat” (Axel Springer Polska). W analizowanym okresie sięgało po niego 5,62 proc. czytelników. Rok wcześniej nie było go w rankingu miesięczników, bo był dwutygodnikiem.

Natomiast pierwszy tytuł, którego czytelnictwo poszło do góry, uplasowało się oczko niżej. Jest nim miesięcznik „Przyślij Przepis” (Hubert Burda Media), czytany przez 5,62 proc. osób, czyli aż o 1,71 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej.

Wirtualnemedia.pl Kwiecień   - wrzesień
PBC 2012 2011
Tytuł Procent respondentów
Twój Styl 11,65% 12,35%
Claudia 9,13% 9,81%
Cztery Kąty 8,45% 9,11%
Focus 7,95% 9,11%
Murator 7,30% 8,19%
Poradnik Domowy 7,25% 8,08%
Kobieta i Życie 6,73% 7,56%
Dobre Rady 5,66% 6,27%
Komputer Świat 5,62% -
Przyślij Przepis! 5,62% 3,91%
Przepisy Czytelników 5,57% 4,42%
Świat Kobiety 5,53% 6,30%
Mój Piękny Ogród 5,35% 6,69%
Olivia 5,31% 6,49%
National Geographic 4,88% 6,10%
Avanti 4,80% 5,45%
Auto Moto 4,78% 5,03%
Działkowiec 4,60% 5,26%
Świat Wiedzy 4,13% -
Mamo To Ja 4,10% 4,25%
Glamour 3,92% 4,55%
Pani 3,59% 3,94%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) 3,00% -
CKM 2,98% 3,72%
Joy 2,97% 3,21%
CD Action 2,88% 3,35%
Cosmopolitan 2,79% 3,34%
Moje Mieszkanie 2,62% 3,40%
Dom & Wnętrze 2,61% 3,13%
PC Format 2,47% 2,95%
Auto Motor i Sport 2,44% 2,53%
Moje Gotowanie 2,40% 2,98%
Zwierciadło 2,32% 2,56%
Elle 2,22% 2,64%
Samo Zdrowie 2,05% 2,75%
Uroda 2,05% 2,65%
M jak mieszkanie 2,03% 2,99%
Focus Historia 2,02% 1,95%
Naj Magazyn 1,99% 2,50%
Playboy 1,97% 2,52%
Twoje Dziecko 1,96% 2,16%
Świat Motocykli 1,95% 2,02%
Logo 1,91% 2,25%
Auto Świat Poradnik 1,85% 1,77%
Dziecko 1,82% 2,12%
Zdrowie 1,80% 2,50%
PC World 1,78% -
Men's Health 1,74% 1,81%
Moda na Zdrowie 1,72% 2,37%
TopGear 1,72% 1,84%
Dobre Wnętrze 1,68% 2,05%
Ładny Dom 1,68% 1,58%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce 1,65% 2,26%
Charaktery 1,64% 1,90%
Magazyn Futbol 1,62% 1,92%
Kwietnik 1,51% 2,11%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 1,48% 1,96%
Chip 1,47% 1,59%
Kuchnia 1,46% 2,13%
National. Geographic. Traveler 1,46% 1,64%
Przepis na Zdrowie 1,45% -
Twój Maluszek 1,34% 1,82%
Wróżka 1,31% 1,58%
M jak Mama 1,30% 1,56%
Bravo Girl 1,28% 1,48%
Przepis na Ogród 1,27% 1,38%
Burda 1,25% 1,42%
Majster 1,22% 1,25%
Film 1,21% 1,61%
Na ścieżkach życia 1,20% 1,07%
Forbes 1,12% 1,43%
21. wiek 1,04% 0,96%
InStyle 1,02% 1,24%
Vita 1,00% -
Zbuduj Dom 0,99% 1,07%
Sól i Pieprz 0,93% 1,01%
Gotuj Krok po Kroku 0,92% -
Twist 0,83% 1,04%
Reader's Digest 0,82% 1,16%
Shape 0,80% 1,03%
Podróże 0,78% 0,75%
Weranda 0,77% 0,81%
Sukces 0,70% 0,67%
Hot Moda & Shopping 0,69% 0,85%
Voyage 0,64% 0,84%
Żagle 0,52% 0,51%
Architektura-Murator 0,49% 0,49%
Fun Club 0,48% 0,48%
SENS Rozwój Zdrowie Piękno 0,46% -
Maxim Polska 0,44% -


Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje „Komputer Świat Twój Niezbędnik”, Czyta go 2,23 proc. pytanych, czyli o 0,68 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Z kolei najpopularniejszym kwartalnikiem jest „Samo Zdrowie” czytane przez 2,45 proc. procent respondentów.

Wirtualnemedia.pl Kwiecień - wrzesień
PBC 2012 2011
Tytuł Procent respondentów
Samo Zdrowie (kwartalnik) 2,45% -
Komputer Świat Twój Niezbędnik 2,23% 2,91%
Auto Świat 4x4 1,77% 2,14%
Komputer Świat Ekspert 1,45% 1,52%
Komputer Świat Gry 1,44% 1,75%
Sól i Pieprz 1,06% -
Rodzice (kwartalnik) 1,06% 1,42%
Play 0,68% 0,53%
Elle Decoration 0,57% 0,70%
Weranda Country 0,34% 0,31%
Witaj w Podróży (do 12.2011 Polska Wita) 0,20% 0,18%

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia do września 2011 roku na losowej próbie 24 478 przypadków i w okresie od kwietnia do września 2012 roku na losowej próbie 24 080 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: Czołowe miesięczniki tracą, liderem „Twój Styl”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl