Play wprowadza chatbota sterowanego Asystentem Google
Danny to nowy, wirtualny doradca-chatbot Play, którego można obsługiwać z poziomu asystenta głosowego Google. Działa na smartfonach z systemem Android.
Asystent Google w języku polskim został wprowadzony w połowie stycznia br. Działa na urządzeniach przenośnych z systemami Android i iOS, a także w specjalnie przeznaczonych do tego słuchawkach.
Danny - asystent od Play
Play, po kilkumiesięcznej współpracy z Google, zintegrował właśnie z Asystentem funkcję spersonalizowanej obsługi klienta. Danny, bo tak nazywa się chatbot, obsługuje zapytania związane z korzystaniem z telefonu w sieci. Aby wywołać narzędzie, wystarczy powiedzieć Asystentowi „OK Google, porozmawiaj z Play”. Obsługuje na razie kilka tysięcy pytań dotyczących oferty na kartę.
Ponadto, użytkownicy będą mogli uzyskać informacje o obecnych promocjach, a także o nowościach w Play24 – wystarczy powiedzieć: "Ok Google, zapytaj co nowego w Play". W przyszłości Play wprowadzi nowe funkcje realizowane za pomocą komend głosowych – na przykład doładowywania konta.
Danny działa na razie na smartfonach z systemem Android, a wkrótce także z iOS (w przypadku tego drugiego systemu konieczne będzie pobranie darmowej aplikacji).
Na koniec września ub.r. Play miał 15,02 mln klientów, w tym 12,72 mln aktywnych (8,99 mln abonentów i 3,74 mln użytkowników ofert prepaidowych). W pierwszych trzech kwartałach ub.r. firma zanotowała wzrost wpływów operacyjnych o 2,1 proc. do 5,03 mld zł oraz 542,4 mln zł zysku netto (wobec 244,5 mln zł rok wcześniej).
Dołącz do dyskusji: Play wprowadza chatbota sterowanego Asystentem Google